Hlavní obsah

Co jsem to provedl, zděsil se kapitán lodi Costa Concordia po nárazu na útes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Grosseto

Na veřejnost se dostaly další důkazy v případu ztroskotané výletní lodi Costa Concordia. Deník La Stampa zveřejnil rozhovory z kapitánského můstku, které zaznamenala černá skříňka poté, co loď v polovině ledna narazila na útes u ostrova Giglio nedaleko italského pobřeží. Ze záznamů vyplývá, že 52letý kapitán Francesco Schettino popíral rozsah nehody, i když měl podezření, že se loď potápí.

Na veřejnost se dostal záznam z černé skříňky potopené lodi Costa ConcordiaVideo: Novinky/Reuters

 
Článek

„Co jsem to jen provedl,“ pronesl bezprostředně po nárazu ve 21:45 kapitán Schettino na nahrávce, jejíž část získala také agentura Reuters.

„Zavřete vodotěsné dveře na zádi. Zavřete je okamžitě,“ je na pozadí alarmů slyšet další mužský hlas.

Foto: Arnd Wiegmann , Reuters

ČTVRTEK: Vrak italské výletní lodě Costa Concordia je stále zaklíněný na útesu nedaleko ostrova Giglio.

„Pánové, poplach. Poplach, poplach,“ ozývalo se dál.

Podle deníku La Stampa následoval kapitánův zoufalý rozhovor se strojovnou lodi. „Takže jdeme skutečně ke dnu?“ ptal se v něm kapitán. Jenže o tři minuty později, tedy ve 21:54, zazněl jeho hlas, jak říká jednomu z důstojníků na můstku, aby pasažérům zatajil skutečný rozsah nehody.

„Řekněte, že jde o výpadek proudu,“ nařídil.

Foto: Profimedia.cz

Kapitán havarované lodi Francesco Schettino

Osm minut poté podal kapitán obdobné falešné hlášení i italské pobřežní hlídce. Nahrávka z černé skříňky podle deníku Daily Telegraph dokazuje, že kapitán Schettino popíral rozsah nehody, a to i ve chvíli, kdy 300 metrů dlouhá Concordia začala nabírat vodu. Na lodi při nehodě přišlo o život 32 lidí, přičemž dvě těla dosud nebyla nalezena.

Nahrávka je důkazem pro soud

Celá nahrávka tvoří část důkazů, které v současné době podrobně zkoumá soudce v italském Grossetu. Další slyšení v rámci vyšetřování případu začne 15. října a po něm by už mělo podle očekávání následovat soudní řízení s kapitánem.

Foto: Novinky

Žalobce kapitána Schettina obvinil, že velkou výletní loď Costa Concordia s více než 4200 pasažéry a posádkou na palubě navedl příliš blízko břehu, a přímo tak způsobil katastrofu. Ve vyšetřování je také první důstojník Ciro Ambrosio a sedm dalších lidí, včetně tří osob z vedení společnosti Costa Cruises, jíž plavidlo patřilo.

Schettino tvrdil, že ho firma nutila plout tak blízko pořeží, aby tak propagoval plavby výletní lodí.

Reklama

Výběr článků

Načítám