Hlavní obsah

I poněkud hrubší vzkazy. Jak letos lidová tvořivost zasáhla do volební kampaně

1:35
1:35

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Souběžně s oficiální předvolební kampaní probíhá i letos její neoficiální část, kterou představuje lidová tvořivost. Někdo se spokojí se vzkazem na předvolební plakát, další neváhají zainvestovat čas a peníze do prezentace vlastního názoru na tu kterou partaj a ideje, které představuje.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Billboardy politických stran do parlamentních voleb 2025. Na snímku kampaň ANO, Spolu a Stačilo!

Článek

S nástupem umělé inteligence není při znalostech jejích možností problém nechat si vygenerovat popěvek v konkrétním stylu a s požadovaným obsahem. Stačí zadat vhodný prompt, vybrat téma a na světě může být song, který předčí lopotně tvořené oficiální kampaně, neboť si mimo jiné nemusí brát servítky.

Častěji lidé reagují na politiky a jejich hesla vzkazy a malůvkami. V sofistikovanější podobě se jedná o nálepky, kterými dotyčný dotvoří původní prezentaci něčím, co by podle něj mělo být vyřčeno.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Kampaň šéfky komunistů Kateřiny Konečné, která kandiduje pod hlavičkou Stačilo!

Zatímco v minulosti si lidé obvykle vystačili s přimalovanými vousy, brýlemi či tykadly, letos se někteří z politiků dočkali poněkud hrubších vzkazů.

Boj o místo na vesnických nástěnkách, stejně jako boj o zrno či za mír zjevně hned tak neskončí. Sociální sítě pak dávají aktérům pocit zadostiučinění a dobře vykonané práce.

Protože minulost nelze popřít a je třeba si ji připomínat, připisují lidé „hlasu umlčované většiny“ na plakátech nejen justiční vraždy a 40 let nesvobody, ale i „bratrskou pomoc“ ve formě vojenské invaze, jejíž dočasnost trvala přes 20 let.

Vládní Spolu to skrze osobu premiéra naopak schytává za své aktuální postoje.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Kampaň Spolu

Ve změti stranických billboardů jsou podobné projevy občanské společnosti a ochoty jít s kůží na trh sporadické.

Výběr článků

Načítám