Článek
S nástupem umělé inteligence není při znalostech jejích možností problém nechat si vygenerovat popěvek v konkrétním stylu a s požadovaným obsahem. Stačí zadat vhodný prompt, vybrat téma a na světě může být song, který předčí lopotně tvořené oficiální kampaně, neboť si mimo jiné nemusí brát servítky.
Častěji lidé reagují na politiky a jejich hesla vzkazy a malůvkami. V sofistikovanější podobě se jedná o nálepky, kterými dotyčný dotvoří původní prezentaci něčím, co by podle něj mělo být vyřčeno.

Kampaň šéfky komunistů Kateřiny Konečné, která kandiduje pod hlavičkou Stačilo!
Svou dávkou černého humoru přispěl do předvolební atmosféry i jeden ze spoluautorů České sody Petr Čtvrtníček.
Petr Čtvrtníček a jeho vzkaz soudruhům z @Hnuti_STACILO
— David Rangl (@rangl_david) October 1, 2025
Lepší žampióny restovat jen chvíli🍄‼️😂👌
Boží‼️😂👇 pic.twitter.com/y52MsBlKkz
Zatímco v minulosti si lidé obvykle vystačili s přimalovanými vousy, brýlemi či tykadly, letos se někteří z politiků dočkali poněkud hrubších vzkazů.
Volební kampaň přitvrzuje
— Hana Naiclerová (@naiclerova) September 22, 2025
To tak jdete po ulici a vidíte, jak jste dostali, spolu s kolegou Petrem Ošťádalem, kulku do čela 😡. Není to příjemný pocit.
Držme si palce, čeká nás náročná doba..🫶 pic.twitter.com/BjdgsMJwia
Boj o místo na vesnických nástěnkách, stejně jako boj o zrno či za mír zjevně hned tak neskončí. Sociální sítě pak dávají aktérům pocit zadostiučinění a dobře vykonané práce.
Tak tady je příklad špinavců ze @SpoluKoalice jak dělají volební kampaň. Dnes během dne to obtloustlé odporné prase @MartinBaxa2 přelepilo volební plakát @SPD_oficialni , @tietzol tak, aby nebyl ani kouskem vidět. Ty špíny se neštítí žádné špinavosti.
— Karel B (@Karel_Elantra) September 29, 2025
No samozřejmě jsem… pic.twitter.com/BOgJ6NwU4u
Protože minulost nelze popřít a je třeba si ji připomínat, připisují lidé „hlasu umlčované většiny“ na plakátech nejen justiční vraždy a 40 let nesvobody, ale i „bratrskou pomoc“ ve formě vojenské invaze, jejíž dočasnost trvala přes 20 let.
Předvolební kampaň Ostrava. Ještě to není ztracené. pic.twitter.com/8C0Tvd0qmf
— Petr Kmeť (@KmetPetr) September 30, 2025
Vládní Spolu to skrze osobu premiéra naopak schytává za své aktuální postoje.

Kampaň Spolu
Ve změti stranických billboardů jsou podobné projevy občanské společnosti a ochoty jít s kůží na trh sporadické.

