Hlavní obsah

Studenti strávili pracovní den s manažery firem

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nezisková organizace JA Czech, v ČR založená Tomášem J. Baťou v roce 1992, zorganizovala akci Leaders for a Day (na den lídrem), ve které propojila školy a firmy. Studenti středních škol strávili ve dvojici s manažerem jeden jeho pracovní den. Jednalo se o tzv. stínování. Akce, která se konala v rámci Týdne podnikání 2016, se zúčastnilo deset studentů a deset top manažerů.

Foto: JA Czech - Markéta Kobrsková

Součástí akce byla návštěva studentů na Summitu Týdne podnikání, na stánku JA Czech se mohli setkat i s A. Schapirem, velvyslancem USA v České republice.

Článek

Do akce se mohli zapojit studenti středních škol, kteří prošli programem studentská JA Firma a jsou držiteli Certifikátu podnikatelských dovedností ESP. Každému studentovi byl přidělen „lídr“, se kterým student strávil pracovní den. Do akce se zapojily velké korporace, soukromé firmy nebo média.

Zjistit uvažování potenciálního mladého kolegy

„Smyslem stínování je seznámit studenty s pracovním prostředím a náplní práce zástupců firem na rozmanitých pozicích. Cílem je pomoci studentům v rozhodování o jejich dalším studijním a profesním směřování. Snažíme se jim tak usnadnit vstup na pracovní trh, ať již zvolí podnikatelskou nebo zaměstnaneckou dráhu,“ přibližuje výkonný ředitel JA Czech Josef Müller.

Stínovaný manažer tak má podle něj díky studentovi šanci vytrhnout se z pracovní rutiny a blíže se seznámit s nezatíženým uvažováním mladého člověka, který může být v budoucnu jeho kolegou nebo zákazníkem.

Všechno je jinak

Studentka Alice Staňková z Brna stínovala Michala Nebeského, generálního ředitele Citibank. Během dne se zúčastnila interního setkání zaměstnanců a seznámila se s prací dalších manažerů.

„Vše bylo úplně jinak, než jsem očekávala, ale byla jsem příjemně překvapená. Viděla jsem, jak to v bance chodí, jak se tam pracuje, měla jsem šanci seznámit se s firemní kulturou,“ shrnula své dojmy.

Kristýna Greplová, reportérka magazínu Forbes vzala studenta Tomáše Fejfara na schůzku k připravovanému článku do Akademie věd, Tomáš se seznámil i s redakční přípravou podkladů pro reportáže a zúčastnil se schůzky s manažerkou inzerce.

Foto: JA Czech - Markéta Kobrsková

Kristinu Michalsky, ředitelku spotřebitelského segmentu společnosti Microsoft, stínovala studentka Nikol Hrubíšová z Dvořákova gymnázia v Kralupech n. Vltavou.

Pro studentku Nikol Hrubišovou z kralupského gymnázia připravila Kristina Michalsky, ředitelka spotřebitelského segmentu společnosti Microsoft, bohatý program. Nejprve se vypravily na focení vánoční reklamy, kde byla paní Michalsky v roli modelky.

Následovala přípravná schůzka na ženský mentoring a schůzka nad finančními prognózami, vše v angličtině. „Práce s lidmi a podpora jejich rozvoje je klíčovou hodnotou,“ uvedla Michalsky.

Václav Myslík, ředitel divize Výroby v České televizi, vzal studenta Martina Zilvara z Hradce Králové na schůzku, která se konala při natáčení exteriérových scén seriálu První republika.

„Kolegyně“ u pohovoru

Tomáš Mann, student z Gymnázia ve Stříbře, „stínoval“ Pavla Wimmera z IBM Česká republika. Považuje to za přínosný vhled do fungování firmy, i když jeden den je samozřejmě velmi krátká doba na pochopení všeho.

Foto: JA Czech - Markéta Kobrsková

Petra Andrýska, zakladatele a ředitele sturtupu Socialsharks stínoval Petr Brádle ze SOU Lázně Bělohrad.

Studentka Klára Tláskalová s Petrem Kovaříkem, partnerem ve společnosti Pražská čokoláda, absolvovali řadu schůzek s dodavateli či s personální ředitelkou. Roman Binder z AMI Communications zapojil studentku Sáru Severovou do pohovoru s uchazečem o práci.

Zápas s časem a improvizace

Nabitý den zažil student Petr Brádle ve start-upové firmě Petra Andrýska Socialsharks. Na „stínovací“ den připadla návštěva kolegů z gruzínské pobočky, takže si student Petr také zažil jednání v angličtině.

Na večerní neformální besedě, která uzavřela celodenní program, se stínovaní manažeři shodli, že neustále zápasí s časem a ve své denní agendě improvizují, když odpadají schůzky nebo se mění jejich termíny.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám