Hlavní obsah

Firmy chtějí dlouhodobé zaměstnance

Právo, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi nejčastěji zůstávají u jednoho zaměstnavatele jeden rok anebo šest let. Renomované firmy nicméně mají zájem o dlouhodobé zaměstnance. Oceňují u nich skvělou orientaci v oboru, znalosti profese a poměrů uvnitř firmy. Firma jim zpravidla za věrnost a dosažené výsledky nabízí kariérní postup.

Foto: Profimedia.cz

Průměrná doba, po kterou se plzeňští sladovníci věnují výrobě piva, je 25 let.

Článek

Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) největší podíl lidí (10,75 %) pracuje v jedné firmě rok. Je to totiž právě jeden rok, který je ideální dobou k tomu, aby si zaměstnavatel či zaměstnanec uvědomili, zda si vzájemně vyhovují. Podle výsledků průzkumu pracovního portálu Profesia.cz mění nejčastěji práci lidé ve věku kolem jedenadvaceti let věku a pak ve 26 letech. Jedná se většinou o čerstvé absolventy škol, kteří teprve hledají, která práce pro ně bude ta pravá. Není tak divu, že v tomto věku změní práci až polovina lidí.

Pátý rok je krizový

Druhou nejčastější dobou strávenou u jednoho zaměstnavatele je šest let (10,64 %). Dle mnohých HR odborníků je právě kolem pátého roku nejvyšší čas ke změně pozice. Ta může být buď v rámci firmy, nebo se nabízí varianta změny zaměstnavatele. Pro firmy je to jasná zpráva, že k udržení zaměstnance nestačí pouze propracovaný systém finančního ohodnocení a možnosti různých školení, ale že musí nabídnout i kariérní postup.

„Motivace by měla pro zaměstnance začít už záhy po nástupu. Vedle příjemných bonusů a benefitů dáváme lidem hlavně možnost profesního růstu. Díky tomu máme podíl dlouhodobých zaměstnanců téměř 80 procent,“ říká Linda Šefčíková, HR managerka společnosti McDonald’s ČR.

Pětina je věrná

Celou pětinu zaměstnaných Čechů pak tvoří ti, kteří mají jedno zaměstnání dlouhodobě. „Skupina pracovníků zaměstnaných déle než 15 let tvoří 20 procent,“ upozorňuje Petra Báčová, mluvčí ČSÚ. Takovými zaměstnanci jsou například sládci plzeňského pivovaru Gambrinus.

„Většina našich zaměstnanců u nás pracuje desítky let. Pivovarské vzdělání je základ, ale skutečné mistrovství přichází až s léty praxe. Například průměrná doba, po kterou se naši sladovníci u nás věnují výrobě piva, je 25 let. Jsou tady ale i tací, kteří u nás vaří pivo už více než 40 let,“ dodává Pavel Zítek, sládek pivovaru Gambrinus.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám