Hlavní obsah

Západní okruh Domažlická – Křimická v Plzni začal sloužit motoristům

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po dvouleté výstavbě se v úterý 9. září otevřel pro dopravu úsek západního městského okruhu Domažlická – Křimická v Plzni.

Foto: KÚ Plzeňského kraje

Po dvouleté výstavbě se otevřel pro dopravu úsek západního městského okruhu Domažlická – Křimická v Plzni.

Článek

Slavnostní zahájení provozu na západním obchvatu se uskutečnilo na novém mostě přes údolí Vejprnického potoka, kde byla přítomnými zástupci kraje, města Plzně a dalšími hosty přestřižena páska. Krátce na to mohly na obchvat vyjet první automobily.

První etapa obchvatu města Plzně výrazně usnadní motoristům spojení mezi Skvrňany a Křimicemi.

„Jsem rád, že se motoristům v Plzni a nejbližším okolí díky novému obchvatu uleví. Už nyní se připravuje další etapa, která uzavře celý okruh kolem města Plzně. Druhá etapa z Křimic na Košutku bude výrazně dražší, proto bychom na její financování chtěli využít dotací z Evropské unie,” uvedl hejtman Václav Šlajs. 

„Západní obchvat je pro Plzeň důležitou silniční stavbou, jejíž první etapa právě začala sloužit motoristům. Svoji zásadní roli ale obchvat začne plnit až po dostavbě té druhé části, která má propojit Chebskou ulici se Severním Předměstím. K její dostavbě se zavázaly jak Plzeňský kraj, tak město Plzeň. Věřím tedy, že se kraji podaří získat z Evropské unie finanční prostředky, které jsou odhadnuty na zhruba jednu miliardu korun, aby se ve výstavbě mohlo co nejdříve pokračovat. Město už v letošním rozpočtu vyčlenilo na první výkupy pozemků 65 miliónů korun,” uvedl primátor Plzně Martin Baxa.

Stavba západního obchvatu, kterou realizoval Plzeňský kraj společně s městem Plzní, patří k nejrozsáhlejším a finančně nejnákladnějším silničním stavbám v posledních letech.

Za Plzeňský kraj realizaci stavby 1. etapy okruhu zajistila Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, za město Plzeň se na realizaci podílel odbor investic magistrátu města Plzně. Město Plzeň nechalo vypracovat projektovou dokumentaci, vykoupilo pozemky nejen pro stavbu silničního tělesa, ale i pro nutné přeložky elektrického vedení a zajistilo vydání všech stavebních povolení a dalších povolení potřebných pro zahájení prací.

Celkové náklady stavebních prací činily 870 miliónů korun, z toho 650 miliónů korun hradil Plzeňský kraj a 220 miliónů korun město Plzeň.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám