Hlavní obsah

Vzniká destinační agentura Živý kraj, která bude lákat turisty do karlovarského regionu

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Destinační agenturu, která bude propagovat region jako atraktivní turistickou destinaci a lákat do něj návštěvníky, zakládá Karlovarský kraj.

Foto: KÚ Karlovarského kraje

Zleva budoucí předseda správní rady Petr Židlický a krajský radní Petr Šindelář.

Článek

Agentura se statutem spolku ponese název Živý kraj – destinační agentura pro Karlovarský kraj. Města Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně, Jáchymov a Cheb a Sokolov dostala nabídku, aby se do připravovaného projektu zapojila v roli zakládajících členů.

„Byli bychom rádi, kdyby se města přidala. I přes absenci zákona o cestovním ruchu mají jedinečnou příležitost získat peníze na podporu cestovního ruchu a stát se tak díky masivnější reklamní kampani přitažlivějším cílem návštěvníků. Bez tohoto účinného prostředku už se dnes žádný návštěvnický region neobejde,” řekl Petr Šindelář, krajský radní pro oblast vnitřních záležitostí a koordinace destinačního managementu.

Smyslem je podle něho nastartovat systematické zviditelňování a nabízení regionu, nejenom na náročném zahraničním trhu v západní Evropě a v zemích s rychlým rozvojem ekonomiky, ale i v ostatních krajích České republiky.

„Lázeňství a zdravotní cestovní ruch jsou největší konkurenční výhodou kraje v porovnání s ostatními regiony České republiky. Mezi hlavní cíle přiřaďme nejen přírodní lokality, ale i města a obce s jejich historickými a kulturními památkami, dále muzea, galerie, divadla. Nelze nezmínit ani Krušnohoří coby atraktivní destinaci s celoročním využitím a náročnými golfisty prověřené golfové resorty. Tento potenciál Karlovarský kraj může využívat a propagovat mnohem efektivněji,” zmínil Petr Šindelář.

K hlavním úkolům destinační agentury bude patřit společný marketing celého regionu ve spolupráci se všemi zdejšími významnými subjekty a organizacemi působícími v oblasti cestovního ruchu. Agentura se při propagaci regionu pod jednou značkou Živý kraj zaměří na propojení jednotlivých forem, atraktivit a produktů cestovního ruchu.

Výhodou agentury bude společné financování, k dispozici na propagaci regionu dostane roční rozpočet minimálně ve výši 22,7 miliónu korun. Karlovarský kraj se zaváže přispívat na její hospodaření částkou 15 miliónů. Od lázeňských měst by se v případě vstupu očekával členský příspěvek ve výši 10 procent z vybraných lázeňských a ubytovacích poplatků (Karlovy Vary 2,7 mil. Kč, Mariánské Lázně 1,7 mil. Kč, Františkovy Lázně 579 tisíc Kč, Jáchymov 299 tisíc Kč). Od Chebu a Sokolova po 200 tisících korunách.

To je také výše minimálního ročního příspěvku pro případné další členy, kteří se rozhodnou přistoupit. K tomu může agentura čerpat dotace ze státního rozpočtu, konkrétně z ministerstva pro místní rozvoj, které připravuje dotační tituly pro rozvoj cestovního ruchu v jednotlivých krajích.

Destinační agenturu by měla řídit desetičlenná správní rada. Vedle předsedy bude agentura na plný úvazek zaměstnávat nejvýše čtyři další zaměstnance.

Reklama

Výběr článků

Načítám