Hlavní obsah

Ve Fakultní nemocnici v Ostravě otevřou dětské koutky pro malé pacienty

Novinky, Kateřina Martykánová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve středu 15. října bude ve Fakultní nemocnici v Ostravě-Porubě slavnostně zahájen provoz dětských koutků v čekárnách logopedické a foniatrické ambulance. Jejich vytvoření iniciovala obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius, pro kterou na jaře uspořádal sbírku ve svých prodejnách Marks&Spencer.

Foto: Dialog Jessenius
Článek

„Poté, co jsme v loňském roce otevřeli koutek pro děti pacientů v Praze, jsme se letos rozhodli udělat radost malým pacientům v některé z moravských nemocnic,“ uvedla Petra Tesařová, předsedkyně správní rady Dialogu Jessenius o. p. s.

Dodala, proč padla volba právě na Ostravu: „Byli jsme velmi překvapeni a potěšení zájmem zdejších žen o náš preventivní projekt Ruce na prsa, se kterým jsme navštívili Ostravu loni na podzim. Už tehdy se nám spolupráce s Fakultní nemocnicí osvědčila, a proto jsme vybudovali koutky právě zde.“

„V čekárnách kliniky ORL pro děti s vadami sluchu a řeči se nám nelíbilo fádní prostředí. Proto byla iniciativa zaměřena právě na tyto prostory, aby se děti, které zde na vyšetření chodí, cítily příjemně. Povedlo se. Prostor je teplý, příjemný – barevný svět, děti ani mnohdy nechtějí odejít domů,“ řekla Mária Dobešová, náměstkyně pro ošetřovatelskou péči Fakultní nemocnice Ostrava.

Dětské koutky se nachází v budově polikliniky Fakultní nemocnice Ostrava ve 2. patře v čekárnách specializovaných ambulancí pro děti s vadami sluchu a řeči. Autorkou kreseb je akademická malířka Olga Tesařová, která během prázdnin vyzdobila svými veselými motivy zdi v obou prostorách.

Prostředky na vybudování koutků shromáždila společnost Marks, která v rámci projektu Děláme správnou věc uspořádala na jaře letošního roku ve svých prodejnách finanční sbírku. „Jsme velice hrdí, že jsme pomohli vybudovat místo, kde se bude dětem líbit a zpříjemnit jim čekání na vyšetření. Na sbírce se podíleli naši zaměstnanci, obchodní partneři a zákazníci a všem patří velké poděkování,“ uvedla Helena Vyhnánková, PR& Marketing manager Marks.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám