Hlavní obsah

V Nelahozevsi se budou vyrábět miliony vlhčených ubrousků

Novinky, Martin Tlustý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nadnárodní společnost Unilever v úterý 26. června oznámila, že prodala svůj již na podzim 2009 uzavřený výrobní závod ve středočeské Nelahozevsi. Od poloviny srpna zde nový majitel, firma Wet Wipes International, hodlá naplno rozběhnout výrobu širokého sortimentu vlhčených papírových ubrousků.

Foto: Jan Kadeřábek, www.dolnipovltavi.cz

Někdejší areál PTZ - Povltavských tukových závodů získal v roce 1992 Unilever, který zde ukončil výrobu na podzim roku 2009.

Článek

Firma Wet Wipes International zahájila svou činnost na podzim roku 2007 v Kralupech v objektu bývalé Vitany. Poté se přestěhovala do nedalekých Velkých Přílep, kde působila až doposud.

Předmětem její výroby jsou oblíbené vlhčené papírové ubrousky pro batolata, rozsáhlý sortiment kosmetických ubrousků, vlhčený toaletní papír, jakož i čistící a úklidové ubrousky pro domácnost. Aktuální výroba činí kolem čtyřiceti milionů balíčků ročně, které firma odbytuje doslova po celé Evropě.

WWI se v současnosti rovněž snaží expandovat na mohutně se rozvíjející trhy v Pobaltí, na Ukrajině i v Rusku. Toto je i důvodem, proč se firma rozhodla změnit působiště, které jí v případě potřeby zajistí možnost jak zvýšení výroby, tak operativního skladování.

Firma WWI je velmi flexibilní a mimo své tradiční portfolio vyrábí i pro tzv. privátní značky. To znamená, že své výrobky balí do značkových obalů předních evropských distribučních firem. Možná tedy ani netušíte, že vámi používané vlhčené kapesníčky renomované značky byly vyrobeny nedaleko Prahy.

WWI je tedy na počátku velkého stěhování, kdy se do Nelahozevsi přestěhuje jak kompletní výroba, tak administrativa. Firmu budou do jejího nového působiště následovat rovněž i stávající zaměstnanci s patřičnou praxí. Firma tedy prvoplánově neuvažuje s náborem nových zaměstnanců, což se však vzhledem k její strategii může v brzku změnit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám