Hlavní obsah

V Bohumíně do pěti let vyrostou nové kruhové objezdy a cyklostezky

Novinky, Lucie Balcarová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Akční plán rozvoje Bohumína počítá do pěti let s novými kruhovými objezdy, opravou autobusového nádraží, zajímavými cyklistickými okruhy i výstavbou nových chodníků. Vzniknou nová parkoviště a regenerace se dočká i prostranství před vlakovým nádražím.

Foto: Lucie Balcarová

Současná podoba autobusového nádraží v Bohumíně.

Článek

„V dlouhodobých plánech se zaměřujeme na projekty, které povedou především ke zvýšení bezpečnosti v dopravě. V plánu je výstavba asi šestnácti nových chodníků, některé z nich už jsou vzhledem k menší intenzitě dopravy opravdovými třešinkami na dortu. Nové chodníky plánujeme v Záblatí, Skřečoni i Starém Bohumíně. Řidiče potěší, že ve spolupráci s Moravskoslezským krajem pracujeme na přípravách hned dvou kruhových objezdů na Bezručově ulici. První na křižovatce s Lidickou ulicí, druhý s Revoluční ulicí. U druhého z nich jsme se už dokonce dohodli s krajem, který je vlastníkem komunikace, že začneme s jeho realizací už příští rok. Na jeho financování se budeme s krajem podílet a zaplatíme 40 procent nákladů,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura.

Odhadované náklady jsou 12 miliónů korun. Křižovatka patří ve špičkách k nejvytíženějším v Bohumíně, a to díky několika zdejším průmyslovým podnikům.

Další úpravy pro zvýšení bezpečnosti v Bezručově ulici začnou také v příštím roce. V plánu je výstavba nového chodníku od základní školy až k autobusové zastávce U Partyzána v městské části Záblatí přibližně za 3 milióny korun. Před výstavbou chodníku dojde ještě k opravě zdejší kanalizace. Zároveň na téže ulici zahájí město výstavbu cyklostezky do velkých bohumínských podniků. Povede od železárenského mostu kolem Viadrusu a bývalých železáren až do Bonatransu.

Na cyklisty a jejich bezpečnost cílí dlouhodobé plány radních. Ty počítají se vznikem dvou druhů nových cyklotras v délce 12 kilometrů. „Jedny cyklisty bezpečně dovedou přes dopravně nejvytíženější úseky do práce a další naopak vzniknou pro rekreační a volnočasové účely. Plánujeme okruhy kolem Vrbického a Kališova jezera a také kolem Záblatského rybníku a Bohumínské stružky. Například u Vrbického jezera už jsou některé dílčí stavby hotovy a v příštích letech přibydou další,“ doplnil místostarosta Macura.

Pro cyklisty i pěší se plánuje i lávka přes řeku Olši v Kopytově, a to v místě stávajícího brodu asi 800 metrů před soutokem Odry s Olší. Mělo by jít o společný česko-polský projekt, jehož realizace zatím vázne na straně polských partnerů. Radnice proto uvažuje o jiné alternativě. V místě brodu by mohl vzniknout pro cyklisty a pěší lanový přívoz.

V příštích letech se v Bohumíně zaměří i na výstavbu nových parkovacích míst. Parkoviště vyrostou například na sídlišti v Tovární ulici v Záblatí, v centru města v blízkosti vlakového nádraží, ve Studentské ulici nedaleko zdejšího Stavebního bytového družstva a také v Jateční ulici v místech současné zpevněné plochy.

Do dvou let by radní chtěli proměnit i vzhled autobusového nádraží a prostoru před vlakovým nádražím. V příštím roce by se mohlo začít s projektováním těchto veřejných prostor, realizace je v plánu o rok později. Náklady odhaduje město na 15 miliónů korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám