Hlavní obsah

Světový pohár v závodech koňských spřežení se jel v Polici nad Metují

Novinky, Jan Formánek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O víkendu přivítala Police nad Metují Světový pohár v závodech koňských spřežení. Pohár pořádalo občanské sdružení SK Fagone se svými partnery.

Foto: Jan Formánek

Dvojspřeží při druhé disciplíně, maraton

Článek

Závod probíhal na závodišti Jana Čermáka, které je jedinečné v tom, že překážky jsou umístěny vedle sebe a diváci tak mohou prakticky z jednoho místa sledovat dění v jednotlivých překážkách. Letošní 4. ročník přilákal hojný počet závodníků nejen z České a Slovenské republiky, ale také z Polska, Rakouska i Finska.

Soutěž spřežení se koná zpravidla tři až čtyři dny a skládá se ze tří částí. První na řadu přišla drezurní zkouška. V drezurní zkoušce jde hlavně o správné předvedení spřežení v jednotlivých úlohách, které se skládají z určených cviků. Jezdec se musí naučit celou drezurní úlohu zpaměti. Tato kategorie i jako ostatní dvě další má i tři podkategorie a to jsou jednospřeží, dvojspřeží a čtyřspřeží.

V sobotu dopoledne startovali závodníci do druhé kategorie, maratónu, kde na jezdce čekala velice náročná trať se sedmi terénními překážkami, které jsou uspořádány do více, či méně složitých labyrintů. Závodník musí mezi úzkými překážkami projet v co nejrychlejší čas a ve správném pořadí, ne vždy to je však snadné. Diváci se o tom mohli sami přesvědčit, když jeden z jezdců nezvládl výjezd ze 4. překážky a svůj kočár i s koněm převrhl na bok a dále nebyl schopen v závodu pokračovat. Tato kategorie se skládá ještě z dalších dvou částí.

V této kategorii na prvních třech pozicích v jednospřeží umístili jezdci z Polska, Finska a pro bronzovou medaili si přijel český jezdec. Ve dvojspřeží obsadili suverénně všechny tři pozice čeští jezdci, naopak u čtyřspřeží to zase byli jezdci z Rakouska.

Poslední závodním dnem byla neděle, kdy následovala pro diváky nejhezčí disciplína. Nejen protože jezdci byli vystrojeni do uniforem, koně vyzdobení a kočáry naleštěné. Ale také kvůli napínavostí závodu. Za tuto disciplínu zvanou parkur se vyhodnocovalo i celkové pořadí za všechny závodní dny. V této disciplíně se startovalo od posledního jezdce, který má nejvíce trestných bodu bodů k tomu, kdo má naopak trestných bodů nejméně. Pokud poslední jezdec či jezdkyně projede bez chyby všech 20 kuželovitých překážek, stane se celkovým vítězem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám