Hlavní obsah

Preventivní projekt Ruce na prsa zahajuje svou road show po obchodních centrech opět v Praze

Novinky, Kateřina Martykánová

Jak se provádí samovyšetření prsu, si mohou prakticky vyzkoušet ženy a dívky již od 7. ledna v dalším obchodním centru, kam zavítal Dialog Jessenius se svojí preventivní kampaní Ruce na prsa. V OC Europark Praha bude edukativní stánek se speciálním modelem prsou k dispozici až do 19. ledna

Foto: Dialog Jessenius

Sportovní střelkyně Lenka Marušková při instruktáži, jak provádět samovyšetření prsou.

Článek

Jednou z prvních žen, která zde prošla odbornou instruktáží, byla 7. ledna sportovní střelkyně a držitelka stříbrné olympijské medaile z Athén Lenka Marušková Hyková.

V hlavní pasáži obchodního centra Europark tak ženy a dívky  mohou získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11.00 do 19.00 hodin. Na speciálním fantomu si vyzkouší nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznají, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

V OC Europark Praha odstartovala druhá část edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás.

„Při pěti dosavadních návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvedla ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová. „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc,” dodala.

O kampani Ruce na prsa:

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,” uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová. „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“  

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu, podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy. 

S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizacích pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám