Hlavní obsah

Plzeňský kraj vydal publikaci Branding neziskových organizací

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeňský kraj úzce spolupracuje s neziskovými organizacemi. Letos pro ně vydal publikaci Branding neziskových organizací.

Foto: KÚ Plzeňského kraje

Publikace, která vyšla v nákladu 200 ks, čtenáře seznámí s dosavadními poznatky v oblasti brandingu a ukáže, jak efektivně řídit značku.

Článek

Autorkou je Ing. Dita Hommerová, Ph. D., MBA, členka Komise Rady Plzeňského kraje pro neziskové organizace. Knihu, která má přispět k rozvoji neziskového sektoru v regionu, lze koupit v e-shopu nakladatelství Oeconomica, ve vybraných knihkupectvích nebo zapůjčit ve Studijní a vědecké knihovně Plzeňského kraje.

„Neziskové organizace se staly neodmyslitelnou součástí nejen vyspělé společnosti 21. století, ale i dobře fungujícího trhu. Jsou aktivním prostředníkem mezi veřejným a ziskovým sektorem. Jejich role nezávislého mediátora je tak již zcela nepostradatelná, protože jsou to právě tyto organizace, které na sebe dobrovolně převzaly břímě odpovědnosti za mnohdy neodpovědné chování dnešní společnosti,” uvedla Dita Hommerová.

Neziskové organizace hrají klíčovou roli nejen v otázkách životního prostředí, chudoby, dodržování lidských práv či vzdělávání, ale i v mnoha dalších důležitých aspektech našeho života. O jejich pozici svědčí podle Dity Hommerové jejich sílící vliv a viditelnost i narůstající počet.

„I přesto tyto subjekty čelí podobným výzvám jako všichni další aktéři globálního trhu,” konstatuje Dita Hommerová. „Jedním z marketingových nástrojů a bezpochyby klíčem k úspěchu a zajištění udržitelnosti pro neziskový sektor je a stále více bude branding,” vysvětluje autorka publikace. 

„Po společné diskusi jsme došli k závěru, že neziskovým organizacím by pomohlo, kdyby měly jakýsi manuál, jak oslovit veřejnost a propagovat svoji činnost a jak díky tomu získat na realizaci svých záměrů více prostředků nejen od privátních či firemních dárců, ale i z jiných možných zdrojů podpory. Protože členka komise Dita Hommerová vyučuje problematiku marketingového řízení na Fakultě ekonomické ZČU, jsem velmi rád, že se tohoto úkolu ujala a že takový manuál vytvořila,” objasnil okolnosti vzniku knihy Jaroslav Šobr, člen Rady Plzeňského kraje pro oblast kultury a neziskových organizací.

Publikace, která vyšla v nákladu 200 kusů, čtenáře seznámí s dosavadními poznatky v oblasti brandingu a ukáže, jak efektivně řídit značku a přispět tak k dosažení dlouhodobých cílů a strategií. Čtenáři v knize najdou také praktické ukázky práce dvou úspěšných a dvou méně úspěšných neziskových organizací a návod na implementaci značky.

Reklama

Výběr článků

Načítám