Hlavní obsah

Občané z kralupské ulice Na Husarce si prosadili veřejný kontrolní den

Novinky, Martin Tlustý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hned několik obyvatel z ulice Na Husarce, která se nachází nad Lidovým náměstím v kralupské čtvrti Mikovice, si na veřejném zasedání zastupitelstva Kralup nad Vltavou v úterý 8. února prosadilo, aby se za jejich přítomnosti uskutečnil veřejný kontrolní den.

Foto: Martin Tlustý

Mikovická ulice Na Husarce patří mezi ty vůbec nejstrmější v celých Kralupech.

Článek

V tomto konkrétním případě se jedná se o generální rekonstrukci zdejší letité vozovky, která je zde právě v počáteční fázi realizace, a to v provedení ze zámkové dlažby.

Hlavním mluvčím skupiny místních občanů byl Jan Vaněk se svým otcem Františkem, který na veřejném zasedání městského úřadu během diskuze vznesl řadu velmi detailních a často též zapeklitých dotazů ohledně správnosti použité technologie právě probíhající zásadní rekonstrukce zdejší již naprosto nevyhovující vozovky.

Zastupitelé se rozhodli v rámci možností občanům vyhovět a minulé pondělí se o jedenácté hodině dopolední v ulici Na Husárce sešla celá dlouhá řada místních občanů, pracovníci dotčených odborů kralupského městského úřadu, technických služeb města, ale i zástupci projektanta a zhotovitele, mělnické firmy Rybář stavební.

Mikovická ulice Na Husarce není rozhodně krátká ani rovná. Naopak je to jedna z nejstarších a vůbec nejstrmějších ulic v Kralupech, a k tomu ještě notně klikatá. Starousedlíci dobře vědí, že v případě intenzivního deště se tudy valí voda téměř proudem, a to prakticky až k níže položenému Lidovému náměstí, protože zdejší kanalizace v případě pořádné průtrže mračen nestihne všechnu vodu bohužel pobrat. Dalším hlavním problémem pro místní obyvatele je schůdnost a zejména sjízdnost v případě sněhu a náledí.

Že město nebere komunikaci s občany na lehkou váhu, to dosvědčovala i osobní přítomnost kralupského místostarosty Libora Lesáka. Jedním z hlavních témat byla otázka, jestli je skutečně v této ulici ideální použití zámkové dlažby, respektive proč se nesáhlo raději po asfaltové technologii.

Za zhotovitele stavby se Ing. David Rybář snažil všem přítomným vysvětlit, že probíhající stavba se musí držet již schváleného projektu, nicméně zadavatel, tedy Město Kralupy, může v odůvodněných případech požadovat dílčí změny. Není žádným tajemstvím, že právě při zásadních rekonstrukcích k dodatečným změnám v projektech mnohdy dochází. Důvodem bývá zpravidla skutečnost, že teprve až po odkrytí prvků původní stavby dojde často ke zjištění, že operativní úprava projektu je naprostou nezbytností.

Již na místě si zástupci města ihned poznamenali připomínky místních, které vyplývají z detailních znalostí místních poměrů. Jednalo se zejména o sklon nové vozovky, která by v některých ohybech při prudkém dešti přiváděla vodu až k domovním základům. U dalšího z příkladů jde třeba o nové napojení na vjezd do zahrady, kde navýšení původní výše vozovky hned o několik centimetrů by v případě silnějšího deště dozajista způsobilo zaplavení přilehlé zahrady.

Schůzka občanů se zástupci města i stavební firmy nebyla rozhodně zbytečná. Záležitost budeme dál sledovat. Podrobnou videoreportáž o zmíněném veřejném kontrolním dnu přinese rovněž Kralupské televizní zpravodajství.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám