Hlavní obsah

Noir Film Festival na hradě Křivoklát uvede filmové klenoty z klasické hollywoodské éry

Novinky, Ivana Kvasnicová

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě československé stopy a seriálových maratonů z dílny HBO uvede 5. ročník Noir Film Festivalu na Křivoklátě.

Foto: Křivoklát
Článek

Jubilejní 5. ročník Noir Film Festivalu na Křivoklátě uvede během čtyř dnů na čtyři desítky projekcí filmových klenotů z klasické hollywoodské éry filmu noir 40. a 50. let 20. století. (17. srpen 2017-20. srpen 2017)

Vedle tísnivého prostředí vlaků, které spojuje čtveřici filmů z hlavní festivalové sekce, bude jedním z míst Mexiko. Tzv. zlatou éru mexické kinematografie 40. a 50. let budou reprezentovat dva snímky od tamního mistra melodramatu Roberta Gavaldóna Ta druhá (La Otra, 1946) s Dolores del Rio v hlavní dvojroli povahově odlišných sester a Klečící bohyně (La diosa arrodillada, 1947) s femme fatale, ztělesněnou kráskou Mariou Felix. Třetí film v této sekci, který pod názvem Dobrodružka (Aventurera, 1950) natočil Alberto Gout, sází na půvab Ninón Sevilla v roli padlé dívky z velkoměsta, již osud donutí uchýlit se k prostituci.

Filmy noir jsou o temnotě, tísni a napětí. A pokud se o někom říká, že byl filmovým mistrem napětí, tak je to Alfred Hitchcock. Jeho filmy mají natolik osobitou tvář, že stojí samy za sebe a těžko je nějak kategorizovat. Proto trojici jím režírovaných titulů – Ani stín podezření (Shadow of a Doubt, 1943) s psychopatickým strýčkem Charliem v podání Josepha Cottona, špionážní drama Pochybná žena (Notorious, 1946), ve kterém se Ingrid Bergman potkala s Cary Grantem, a Nepravý muž (The Wrong Man, 1956) s Henry Fondou coby nespravedlivě obviněným mužem – uvádí v sekci s názvem Alfred Hitchcock – na pomezí noiru.

Programový balíček letos zahrnuje:

VLAKY VE FILMU NOIR 

Dáma ve vlaku (Lady on a Train, 1945, Charles David)

Vysoký cíl (The Tall Target, 1951, Anthony Mann)

Nebezpečný útěk (Narrow Margin, 1952, Richard Fleischer)

Lidská bestie (Human Desire, 1954, Fritz Lang)

HUMPHREY BOGART

Vysoko v horách (High Sierra, 1941, Raoul Walsh)

Konflikt (Conflict, 1945, Curtis Bernhardt)

Key Largo (Key Largo, 1948, John Huston)

Na opuštěném místě (In a Lonely Place, 1950, Nicholas Ray)

MEXICKÝ NOIR 

Ta druhá (La Otra, 1946, Roberto Gavaldón)

Klečící bohyně (La diosa arrodillada, 1947, Roberto Gavaldón)

Dobrodružka (Aventurera, 1950, Alberto Gout)

NOIR NA JIH OD EL PASA

Osedlej růžového koně (Ride the Pink Horse, 1947, Robert Montgomery)

Incident v pohraničí (Border Incident, 1949, Anthony Mann)

Cesta bez návratu (Where Danger Lives, 1950, John Farrow)

ALFRED HITCHCOCK

Ani stín podezření (Shadow of a Doubt, 1943)

Pochybná žena (Notorious, 1946)

Nepravý muž (The Wrong Man, 1956)

ČESKOSLOVENSKÝ NOIR 

Svědomí (1948, Jiří Krejčík)

Naděje (1963, Karel Kachyňa)

Třicet jedna ve stínu (1965, Jiří Weiss)

Hra bez pravidel (1967, Jindřich Polák)

POCTA LIZABETH SCOTT 

Pozdě na slzy (Too Late for Tears, 1949, Byron Haskin)

POCTA ROBERTU MITCHUMOVI 

Pryč od minulosti (Out of the Past, 1947, Jacques Tourneur)

PROJEKCE HBO

Jedna noc (The Night Of, 2016, Steven Zaillian)

Pustina (Wasteland, 2016, Alice Nellis, Ivan Zachariáš)

Reklama

Výběr článků

Načítám