Hlavní obsah

Městský úřad Valašské Klobouky získal bronz za kvalitu

Novinky, Lenka Zvonková

Již potřetí bylo úsilí o zvýšení kvality na Městském úřadě Valašské Klobouky korunováno úspěchem. Za zavedení modelu CAF bylo oceněno bronzovým stupněm Ceny Ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci ve veřejné správě, čímž úřad navázal na stejně úspěšné roky 2009 a 2010.

Foto: Lenka Zvonková

Městský úřad Valašské Klobouky

Článek

V roce uplynulém se zasadila o zavedení e-learningového vzdělávání pracovníků, provedení personálního auditu, spuštění elektronických aukcí či zřízení evidence stížností. Cenu převzali zástupci úřadu na osmém ročníku Národní konference kvality ve veřejné správě v Praze.

„Považujeme za velký úspěch, že se nám znovu podařilo obhájit prestižní ocenění a chápeme jej jako reflexi toho, že valašskokloboucká radnice na sobě pracuje a rozvíjí se. Velké poděkování patří všem zaměstnancům, kteří do každodenní práce promítají úsilí o kvalitu, profesionalitu a otevřenost,“ uvedl starosta města Valašské Klobouky Dalibor Maniš.

Soutěž o Cenu Ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci ve veřejné správě má za cíl podpořit ty úřady, které si význam kvality ve své práci nejen uvědomují, ale především hledají a nacházejí cesty k jejímu dosažení. Bronzový stupeň ceny byl v tomto roce udělen dvanácti organizacím veřejné správy z celé České republiky.

Městský úřad Valašské Klobouky přijal v roce 2011 několik důležitých opatření, která vedla ke zlepšení interních procesů radnice a současně i ke zvýšení kvality komplexu služeb poskytovaných klientům.

„Ve vnitřním prostředí se jednalo například o zahájení projektu vedoucího k vypracování personálních strategií, kompetenčních modelů a plánů vzdělávání pracovníků, dále o provedení sebehodnocení všech odborů, otevření virtuální aukční síně či zavedení jednotného evidenčního systému pro vyřizování podnětů, stížností a připomínek,“ sdělila k významným krokům Eliška Olšáková, která agendu CAF zpracovává. „Směrem ke klientům pokračujeme v úsilí o zlepšení komunikace a otevřenosti, a proto jsme realizovali další ročník dotazníkového šetření spokojenosti občanů a nově jsme zavedli i schránku pro jejich připomínky,“ uvedla.

Snahy o zvyšování kvality ovšem pokračují dále, a tak si úřad ve svém akčním plánu zlepšování vytyčil například vypracování dlouhodobé strategie financování investic města, vznik jednotného manuálu pro Místní agendu 21, zřízení informačního portálu pro zaměstnance za účelem zrychlení toku informací či implementaci nové spisové služby. Další změny se dočká způsob měření zpětné vazby od veřejnosti.

„Po třech ročnících dotazníkového průzkumu spojenosti občanů bude toto šetření nově nahrazeno akčními průzkumy klientů bezprostředně poté, co využijí služeb některého z odborů radnice. Věříme, že tímto způsobem získáme hodnotná data, která poslouží k dalšímu zefektivňování práce úřadu,“ dodala Eliška Olšáková.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám