Článek
První ročník byl pořádán na závěr Pražského autosalonu. Závod Zbraslav - Jíloviště dosahoval největší popularity ve třicátých letech. V té době byl zařazen do evropského šampionátu. Závodu se za jeho dlouhou historii účastnilo mnoho významných osobností - například Eliška Junková, která v roce 1926 jako první žena na světě vyhrála tento mezinárodní závod.
Začátek tratě byl umístěn na Zbraslavské náměstí a cíl byl po 5,5 kilometrech na kopci Cukráku před obcí Jíloviště. Dnešní podoba trati byla upravena kvůli stavbě rychlostní silnice Strakonická. Cíl trati byl posunut z Jíloviště na Baně.
Letošnímu ročníku přálo krásné slunečné počasí. V dopoledních hodinách bylo možné na zbraslavském náměstí obdivovat automobily a motocykly a opravdu - bylo na co se dívat. Nablýskaná vozidla vyrobená v minulých stoletích vzbuzovala pozornost a obdiv a jejich majitelé, kteří jejich rekonstrukci a údržbě věnovali značnou část svého volného času, rádi poskytli zajímavé informace o svém automobilu či motocyklu. Někteří závodníci byli oblečení v dobových kostýmech.
Na náměstí bylo několik stánků nabízejících krajkové slunečníky a dobové klobouky, a tak i diváci se mohli zakoupenými doplňky podílet na atmosféře setkání. V jiných stáncích bylo možné koupit publikace a kalendáře s motoristickou tematikou.
Kromě prohlídky historických automobilů a motocyklů bylo nezapomenutelným zážitkem sledovat startování vozidel typu Formule. Závod byl odstartován po 13. hodině a zahájila jej jízda vozidel kategorie Formule. V čele závodu jel ve formuli Chelík Wartburg F3 Zdeněk Křivohlavý, nemohli jsme uvěřit, že tento závodník oslavil 80. narozeniny. Měli jsme možnost vidět za volantem Velorexu se startovním číslem 33 i předního českého kardiochirurga prof. MUDr. Jana Pirka, či na motocyklu ČZ 125 chirurga Prof. MUDr. Pavla Pafka.
S napětím jsme sledovali jízdu vozidel, která již běžně na silnicích nepotkáme. Setkání závodníků a fanoušků motoristického sportu bylo velmi příjemné a můžeme se těšit na ročník příští.