Hlavní obsah

Interfotoklub Vsetín se otevírá digitální fotografii

Novinky, Klára Blažková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve středu 14. září udělila Mezinárodní federace fotografického umění FIAP mezinárodnímu salonu fotografie Interfotoklub Vsetín prestižní patronaci, čímž oficiálně zahájila 29. ročník bienále pro jednotlivce i fotokluby, který přináší řadu novinek a inovací.

Foto: DK Vsetín

Katalogy salonu Interfotoklub Vsetín

Článek

Jak celý proces salonu probíhal v minulosti a jak je tomu nyní? V 70. letech probíhal jako soutěžní akce pro prezentaci fotoklubů tehdejšího východního bloku. Postupem času jej organizátoři rozšířili o sekci pro jednotlivce a o barevnou fotografii. I přes probíhající boom salonů, pracujících pouze s digitálními výstupy, zůstal vsetínský Interfotoklub otevřen pouze fotografii tištěné. To však letošní ročník již změnil!

Vítanou inovací je pohodlnější přihlašování fotografií a odbavování vstupních poplatků on-line přímo z počítače umělce, ale také pružnější komunikace mezi umělcem a organizátorem a v neposlední řadě průběžný přehled o databázi přihlášených fotografií, na níž je přímo navázána tvorba statistik a práci poroty při hodnocení fotografií.

Porota ve složení Garik Avanesian (CZ), Andrey Yurlov (SK) a Jozef Danyi (CZ) bude hodnotit ve dvou fázích. V 1. fázi porota vybere fotografie na výstavu a v 2. fázi se zaměří na oceňování nejzajímavějších fotografií. Hodnocení probíhá taktéž on-line, na předepsaných monitorech a projektorech, dle regulí FIAP. Vybrané a oceněné fotografie se in natura vytisknou na výstavu a poté graficky zpracují ve formě salonního katalogu, který poputuje ke všem zúčastněným a bude hodnocen i po umělecké stránce výše zmíněnou fotografickou federací.

V minulosti účastníci posílali své kolekce fotografií poštou na adresu pořadatele, který je přijal a dále zpracoval dle propozic, rozdělil do sekcí a na doporučení poroty ocenil, zpracoval do katalogů a vystavil. Po prezentaci byly fotografie společně s katalogem, případně cenou, zasílány zpět na adresu majitele. Tento způsob práce s tištěnými fotografiemi se nezměnil od samotného vzniku salonu až do současnosti.

Zájem o salon Interfotoklub v této podobě, jak jej známe, kulminoval ke konci první dekády nového tisíciletí, avšak příklon umělců k digitálním salonům se začal v posledních letech podepisovat na účasti Interfotoklubu.

„I přes pozitiva, která práce s tištěnou fotografií do salonu přináší v podobě kvalitně odvedeného řemesla, jsme se z výše uvedeného důvodu rozhodli, že ji ponecháme z úcty k tradici pouze pro sekci fotoklubů. Individuální sekce jsme chtěli více zpřístupnit veřejnosti po celém světě, a tak jsme se rozhodli otevřít Interfotoklub Vsetín také fotografii digitální,“ vysvětluje Petra Dvořáková, jednatelka z pořádajícího Domu kultury.

„Věříme, že tato změna, navíc posvěcená hned třemi národními asociacemi fotografického umění, s sebou přinese nejen zájem fotografů mladší generace, ale také zájem zkušených bardů, kteří jsou ochotni přistoupit na to, že se doba mění a s ní i filozofie fotografického umění,“ slibuje si od změny Zdeněk Holoubek, koordinující za Dům kultury Vsetín celou akci.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám