Článek
Aleš Venhoda je znám jako malíř, který s vytříbeným citem pro kompozici a barevné zpracování umí přiblížit podoby svého kraje, v proměnách ročních období. Současně je tvůrcem, který senzitivně vnímá, jak čas nejednou i neblaze zasáhl do tvářnosti krajiny a rodného města.
Návštěvník na výstavě spatří nejen sugestivně ztvárněná různá místa Vysočiny a Třebíče, ale také obrazy města evokující ne zas tak dávnou minulost. Oslovují jemnou nostalgií zašlých časů, ne náhodou vzbuzovaly značnou pozornost návštěvníků hojně navštívené vernisáže, v podvečer 28. ledna.
Příjemné ladění na správnou notu přidal folkař a zakladatel brněnské skupiny kamelot Roman Horký. Vynechat nemohl své slavné „Zachraňte koně“. Zasvěcené slovo, výstižně přibližující malířovo dílo a osobnost, přednesla RNDr. Jitka Čermáková z Galerie D v Brně.
Na výstavě, které dominují velká plátna, se Venhoda prezentuje nejen náměty z rodného kraje. Figurálním „retro obrazům“ evokujícím prvorepublikovou atmosféru dominuje Dívka v modrém, inspirovaná kdysi slavným filmem s Lídou Baarovou. V duchu impresionismu přibližuje malíř Francii, jeden z cílů svých cest.
Příjemné dojmy z výstavy se přenesly do celkové atmosféry vernisáže. A tak Roman Horký, bez ohledu na potíže s nedávnou operací prstů, se opětovně chopil kytary… Poslední akordy byly tečkou za setkáním s malířem Vysočiny Alešem Venhodou v třebíčském Malovaném domě. Výstava rozhodně stojí za vidění.
