Dům kultury Vsetín vyhlásil 1. ročník soutěže Recenze na divoko

Novinky, Klára Blažková

Chcete vyhrát volné vstupenky na kulturní akce podle vlastního výběru? Co pro to můžete udělat? Stačí se stát alespoň na chvíli aktivním recenzentem.

Recenze na divoko

Pro rok 2014 připravují pracovníci DK Vsetín bohatý kulturní program. Nejen obyvatelé města Vsetína se tak mohou těšit na 130 jednodenních i vícedenních akcí. Dramaturgie bude zaměřena na všechny věkové skupiny a půjde napříč žánry. Bude tedy opravdu z čeho vybírat.

„Zkraje roku chystáme koncerty Luboše Pospíšila, Karla Plíhala nebo Vladimíra Mišíka. Krásným zážitkem bude určitě koncert Pavla Šporcla. Éru swingu a foxtrotů si připomeneme s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers. Budou také pokračovat oblíbené klubové programy. V této souvislosti bych chtěl upozornit na sérii výjimečných koncertů: britského kytaristy žijícího v Praze Phila Shoenfelta, australského blues-rockového mága Gwyna Ashtona nebo bluesmana z Chicaga René Trossmana. V oblasti popu předpokládáme koncert Ivety Bartošové,” přiblížil programovou nabídku ing. Milan Kostelník, ředitel Domu kultury Vsetín.

Rok 2014 je vyhlášen Rokem české hudby - velkou oslavou hudby a řady významných hudebních výročí, ke které se připojí také Dům kultury Vsetín. Této události bude věnovat koncerty i akce v průběhu celého roku. V lednu pomyslně zahájí oslavy koncertem Pocta Evě Olmerové. Jubilea mnoha českých skladatelů oslaví ve svém koncertu již zmiňovaný Pavel Šporcl. Na nedožité 70. narozeniny Karla Kryla zavzpomíná svým pořadem hudební publicista Jiří Černý.

DK Vsetín chystá také cyklus programů věnovaný nejvýznamnějšímu vsetínskému hudebnímu rodákovi Josefu Stelibskému. Příznivci vážné hudby se mohou těšit na červnový koncert zlínské filharmonie věnovaný českým autorům.

Pro nadcházející kalendářní rok chystá DK Vsetín také nové projekty a komponované akce. Novým projektem je cyklus komponovaných programů připravovaný k příležitosti 75. výročí vypálení židovské synagogy ve Vsetíně. 29. ledna uctíme Den památky obětí holocaustu koncertem židovských písní a ojedinělou projekcí posledního filmu srbského režiséra Gorana Paskaljeviče věnovaného tématu holocaustu.

Pro některé by mohlo být zajímavé setkat se netradičně s japonskou či brazilskou kulturou nebo s kulturou balkánské země Černá Hora.

Rok 2014 bude také rokem konání Mezinárodního folklorního festivalu Vsetínský krpec, který bude oproti předešlým ročníkům ve znamení dvou novinek. Programovým ředitelem festivalu byl ustanoven Rudolf Danajovič. Druhou novinkou je lokace festivalu do prostoru Panské zahrady. „Věříme, že přírodní prostředí a stromy dodají této folklorní slavnosti nový rozměr,” dodal ředitel DK Vsetín.

Podělte se s námi o své názory a dojmy z jednotlivých kulturních programů Domu kultury Vsetín (koncert – divadlo – beseda – výstava), které jste osobně navštívili a pomožte nám zmapovat naše programy formou diváckých recenzí.