Hlavní obsah

Svetr nebo kniha pod stromečkem mohou zklamat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi loni utratili půl miliardy korun za nechtěné vánoční dárky. Nejméně potěší svetr a doplňky do koupele, vyplývá z nového průzkumu společnosti Slevomat ve spolupráci s Behavio Labs. Naopak 67 procent lidí uvedlo, že by i letos chtěli pod stromečkem hotovost v obálce.

Foto: Profimedia.cz

Nechtěný dárek

Článek

Každý třetí Čech loni pod stromečkem našel alespoň jeden dárek, který se mu nelíbil nebo který nechtěl. Nejvíce nespokojeni byli mladší lidé od 25 do 34 let.

Více než třetina obdarovaných uvedla, že dárky, které je zklamaly nejvíce, měly hodnotu do 500 korun.

Pomyslnému žebříčku vévodí již tradičně měkké dárky, tedy nejčastěji kusy oblečení jako ponožky či svetry. Hned po nich následují tvrdé dárky, což jsou například knihy nebo elektronika.

Na vánočních dárcích bude letos šetřit 60 procent Čechů

Vánoce

„Za nejhorší dárky lidé nejčastěji uvedli doplňky do koupele, legrační dárky, parfémy nebo třeba svetry. Na druhou stranu každý třetí Čech by letos pod stromečkem rád našel voucher na nějaký zážitek nebo vkusný měkký dárek,“ uvedl ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

V průzkumu uvedlo 75 procent lidí, že by si přáli ručně vyrobené dárky, 67 procent obálku s hotovostí a 63 procent poukaz na zážitek. Může jít například o vouchery na dovolenkový pobyt, wellness; z adrenalinových zážitků je populární škola smyku nebo střelnice.

Obdarovaní zklamání většinou nepřiznají, aby dárce neurazili. Více jak polovina lidí po obdržení nevhodného dárku dělá „jako by nic“, dva z pěti předstírají radost, jenom šest procent Čechů pak otevřeně přizná zklamání.

Zatímco 40 procent obdarovaných nevhodný dárek po rozbalení schová, každý čtvrtý Čech dar následně věnuje někomu jinému. Jen jeden člověk ze sta obdržený předmět vrátí zpět do obchodu.

Kyberšmejdi nastražili před Vánocemi další past. Pod hlavičkou Zásilkovny

Vánoce

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám