Hlavní obsah

O svátcích si Češi prolévají hrdlo drahými a silnými pivy

Předvánoční období je spolu s létem pro pivovarníky v Česku hlavní sezónou. O svátcích si totiž Češi popustí opasky a více si dopřávají silnější a dražší piva, jejichž odbyt v této době tradičně vzrůstá až o desítky procent. Častěji než během roku také holdují různým pivním specialitám. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími tuzemskými pivovary.

Foto: Milan Malíček, Právo

Před Vánoci se v obchodech tradičně objevují pivní multipacky a speciální zimní edice.

Článek

Zhruba o třetinu více než v ostatních měsících prodá v prosinci Plzeňský Prazdroj piva Pilsner Urquell. "Jde o vyšší prodej než v nejteplejších letních měsících," řekl mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Trend, kdy si lidé o Vánocích dopřávají prémiová piva, lze podle něj vysledovat také v okolních zemích včetně Polska, kde lidé jinak nejvíce preferují lihoviny.

"V prosinci se v porovnání s letními měsíci zvyšuje podíl ležáku na našich celkových prodejích piva," uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec. "Přibližně o 40 procent oproti ročnímu průměru roste i poptávka po speciálu, 'šestnáctce' Bud Super Strong," dodal.

Pivo jako dárek pod stromeček

Budvar podle Samce v prosinci prodává téměř tolik piva jako v létě, zhruba o deset procent víc než na podzim a o čtvrtinu víc než v lednu a v únoru.

Nárůst prodeje prémiových značek a speciálů v předvánočním čase potvrdila také mluvčí Pivovarů Staropramen Alena Váchová. "Kromě volby dražších piv pro vánoční stůl mají na vyšší nákupy značek jako Stella Artois nebo Staropramen Ležák vliv také vánoční multipacky, které se staly oblíbeným dárkem pod stromeček," řekla.

Zimní období podle ní také tradičně patří silnějším, často nasládlým tmavým speciálům, které přinášejí výraznější vůně a chutě ve srovnání s osvěžujícími světlými pivy.

Zimní limitované edice

Pivovary v předvánočním období tradičně nabídnou svým zákazníkům speciální balení piv. Prazdroj letos připravil svým zákazníkům vánoční balíčky všech druhů jím vyráběných lahvových piv s výherními cenami. Pilsner Urquell bude mít tradičně také zvláštní zlaté vánoční etikety.

Budějovický Budvar připravil na letošní Vánoce multipack osmi láhví ležáku s dárkem - sněhem ve spreji se šablonami, kterým si mohou lidé vyzdobit stromeček či okna.

Dvě vánoční dárková balení uvedly začátkem listopadu na trh Pivovary Staropramen. Jde o Zimní limitovanou edici Staropramen obsahující kromě osmi láhví piva také půllitrovou sklenici a Gurmánskou kolekci, která kromě ležáku Stella Artois obsahuje pivní speciály mimo jiné s chutí pomerančů a koriandru nebo macerovaných třešní.

Reklama

Související články

České pivo získalo ochranu Evropské unie

Označení České pivo se definitivně stalo ochrannou známkou Evropské unie. Evropská komise jej totiž ve čtvrtek zapsala do Rejstříku chráněných označení původu...

Výběr článků

Načítám