Hlavní obsah

Udělali jsme si čistou radost, shodují se autoři vesmírného skateboardingu

Novinky, Jakub Štěpánek

Ještě před pandemií by na podobný počin kvůli komerčním zakázkám nebyl prostor. Nyní však uzrál ideální čas na spojení skateboardingu a videomappingu, což vyústilo v projekt, který by se dal označit za „vesmírný skateboarding“. Ten mají kromě jezdců na svědomí fotografové Dan Vojtěch a Martin Přívratský.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Projekt vesmírného skateboardingu nemá ve světě obdoby.

Článek

Nápad, v němž se prolíná svět fotografie, natáčení, skateboardingu a videomappingu, se zrodil v hlavách fotografů v době, kdy je na podobné projekty dostatek času. „Využili jsme pozastavení ekonomiky v covidové době k tomu, abychom si udělali čistou radost,“ shodli se tvůrci projektu, který se začátkem prosince uskutečnil v krytém skateparku Red Bull MaxSpace v areálu pražské Pragovky.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Skateboardisté jezdili prakticky poslepu.

Příprava zabrala celkem tři dny, kdy se do šestimetrové výšky umisťovaly projektory, zapojovaly se stovky metrů kabelů a vše se následně propojovalo do počítače. Videoartovou část mají na svědomí umělci ze studia Lunchmeat.

„Byli jsme tam týden, ale různě jsme upravovali nastavení i v průběhu natáčení a focení. Videomapping je vlastně živé umění, chová se to jako živý organismus, takže každý den vznikaly originální projekce,“ vysvětlil Přívratský, který natáčel skateboardisty na pohyblivé scéně, zatímco jeho kolega tvořil v prostředí unikátní fotografie.

Při projektu bylo zapotřebí řešit celou řadu nestandardních situací. Pro skateboardisty nebylo jednoduché se pohybovat v prostředí, kde jezdili přes nasvícené překážky v podstatě poslepu.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Příprava zabrala tři dny.

Během natáčení a fotografování si zase tvůrci museli poradit se světelnými podmínkami. Projektory promítající pohyblivé geometrické obrazce nevytvářejí dostatek světla, ale blesky by zase mohly rušit scénu vytvořenou videomappingem. K tvorbě byla potřeba hromada techniky od zrcadlovek a bezzrcadlovek Nikon až po GoPro Max.

„Blesky musely být nastavené tak, aby nesvítily na samotnou projekci, protože by ji ‚přesvítily‘ a vymazaly promítané vzory. Proto jsem používal reflektorové nástavce a voštiny. Bylo třeba hodně přemýšlet, jak blesky vhodně rozmístit, aby jednak nepřekážely jezdcům, a také aby byly vhodně zakomponované do záběru,“ popsal Vojtěch technickou stránku projektu „vesmírného skateboardingu“, jenž nemá ve světě obdoby.

Reklama

Výběr článků

Načítám