Článek
Po úspěchu v Madridu dorazila expozice nyní do Dock X v Londýně, kde bude k vidění až do listopadu. Celý program trvá zhruba 120 minut - začíná stavbou Titaniku v loděnici Harland & Wolff v Belfastu a končí osudovou srážkou s ledovcem v noci z 14. na 15. dubna 1912.
Jak pro agenturu Reuters vysvětlil generální ředitel Madrid Artes Digitales Jelle de Jong, výstavu zahajuje intimní VR sekvence (VR je zkratka pro virtuální realitu) s názvem Until the Orchestra Fell Silent.
Návštěvníci si nasadí VR brýle a ocitají se na palubě Titaniku mezi hudebníky, kteří prý hráli až do posledních chvil. Pro tento zážitek a jako pocta hudebníkům byla složena zcela nová hudební kompozice, kterou nahrál 50členný symfonický orchestr v Budapešti.

Hudebníci na Titaniku prý hráli až do posledních chvil.
Procházka metaverzem Titaniku
Hlavním bodem výstavy je však podle de Jonga interaktivní metaverze procházka. V té návštěvníci volně putují po digitální rekonstrukci lodi – od luxusní kajuty první třídy přes strojovnu či Marconiho rádiovou místnost, otevřenou palubu při západu slunce, kde je vítá samotný kapitán Edward John Smith, až po nalezení vraku v hlubinách moře v ponorce.
„Podle mě jde o zážitek, jaký ještě žádná jiná výstava o Titaniku nenabídla,“ má jasno de Jong.

Výstava bude v Londýně až do konce listopadu.
Výstava pokračuje 360stupňovou projekcí v prostorách, kde se promítá dramatický příběh fiktivní rodiny Callaghanových, která je během katastrofy rozdělena a následně zázračně znovu sjednocena. Diváci zažívají bouře, podmořské scény i momenty paniky na palubě.
Originální artefakty i hollywoodské rekvizity
Součástí expozice je také rozsáhlá sbírka memorabilií, která zahrnuje skutečné artefakty z Titaniku a lodí ze stejného období, osobní předměty přeživších, jako jsou dopisy, příbory či toaletní potřeby, oblečení a nábytek, ale i rekvizity z filmu Titanic (1997) Jamese Camerona.

Díky VR brýlím se návštěvníci ocitnou na palubě slavného parníku.
Většina exponátů pochází ze soukromé sbírky Juana Cruze Ercorecy, sběratele z Barcelony, který se výstavě i osobně věnuje. „Titanic mě fascinuje. Je to jako řecká tragédie – největší lidský výtvor své doby zmizel během několika dní v hlubinách oceánu,“ říká Ercoreca.
„Titanik jsme přenesli do 21. století – ale s úctou k jeho dědictví,“ uzavírá Jelle de Jong.