Článek
„Chtěla jsem, aby kolekce evokovala nádech Japonska, ale zároveň zůstala praktická a snadno nositelná. Většina modelů je koncipovaná jako ready-to-wear, což znamená, že jsou jednoduše kombinovatelné, nadčasové a funkční,“ vysvětluje Natalie Dufková.
Mladá návrhářka není na Designbloku nováčkem a své kolekce prezentovala například i na fashion weeku v Praze, Budapešti, Šanghaji či Tokiu, kde absolvovala také čtyřměsíční pracovní stáž u značky Matohu.
Japonská filozofie v pohybu
Nejnovější kolekce, která čítá 18 modelů, vychází z autorčina dlouhodobého zájmu o architekturu tvaru a jemnost struktury. Základním střihovým motivem je kruh, který se v rukou návrhářky mění, deformuje a posouvá, čímž vznikají přirozeně asymetrické siluety. Ty lichotí postavě a zároveň působí jako drobná socha v pohybu.
„Materiál z italského plisé, se kterým v poslední době hodně pracuji, je perfektně praktický, snadno se udržuje a nemusí se žehlit. To samé platí o úpletu, který využívám od českých dodavatelů. Kolekce, která snad poprvé v mé tvorbě není tolik šatová, obsahuje také kalhoty, košile, trenčkot a krátké kabátky,“ popisuje návrhářka.
Natalie Dufková je absolventkou Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, konkrétně Ateliéru oděvu a obuvi vedeným profesorkou Liběnou Rochovou, která přehlídku na Designbloku bedlivě sledovala.
Monochromatická krása
Barevnost kolekce osciluje mezi temnou černou, trendy vínovou, jemnou béžovou ale i základní bílou. A jak je vidět z jednotlivých modelů, v jednoduchosti je opravdu krása. Síla české značky tkví v tom, že je nositelná a klade důraz na lokální principy.
To dokládají na přehlídce i knoflíky z recyklovaného papíru nebo autorské šperky nadané designérky Anny Rusínové, která byla letos nominovaná na cenu Czech Grand Design v kategorii Objev roku.
V rámci spolupráce vzniklo i několik nových doplňků jako třeba kabelka s madlem ve tvaru šperku nebo ručně řasené tašky z deadstockových látek (přebytky z módní výroby, pozn.red.).