Článek
V tomto ohledu je největší česká streamovací událost roku 2025 (letos ji tady už nic nemá šanci překonat), totiž zavedení služby Oneplay, krokem vzbuzujícím rozpaky – a zdaleka nejen u mě. Zároveň je to krok, v němž se projevují některé dobové obchodně-technické symptomy.
Byl to fofr. Sloučení služeb O2 TV a Voyo oznámil vlastník, Skupina PPF, 25. února a první služby nové značky Oneplay se rozběhly již 10. března a minulý týden byla O2 TV nadobro vypnuta. Recenze nejen od „prostých“ uživatelů (například na Google Play), nýbrž i na odborných webech ukazovaly, že provozovatel zvolil metodu „průzkum bojem“: vypustil verzi, jež má vědomě k dokonalosti daleko, bude se ladit za pochodu. Hlavně že už je „venku“.
Je to „starý známý“ postup ze světa technologií. Potřeba neustále nabízet něco nového vede k publikování neodladěných softwarů. Zákazníci jsou pojímáni jsou platící testeři. Však oni si zvyknou.
Vzápětí po zveřejnění vyšlo najevo, že u některých typů televizorů vyráběných a prodávaných ještě v roce 2020 už Oneplay nepůjde spustit. Kruté? Ne, ne, musíte jít s dobou – nakupovat, inovovat.
Hovořil jsem o tomhle principu na konci března na pražské akci Audio Video Show s jedním distributorem špičkových audiofilských přehrávačů značky Astell&Kern, které stojí desítky tisíc korun. U některých typů se stalo, že systém založený na starší verzi Androidu už neumožní instalovat aktualizace aplikací.
Dobrá, to jsou technikálie. Ale co obsah a jeho kulturnost? Voyo jsem nepotřeboval, měl jsem O2 TV – hlavně kvůli sportu a kvůli kanálům Film Europe. Homepage té služby byla střídmá, klidná. Nyní je tomu jinak: otevřete úvodní stránku a hned na vás křičí vysílání TV Nova, i když se na nic z toho nechcete dívat, a už vůbec ne třeba na Výměnu manželek.
Nemluvě o tom, že na všech těch změnách – vzdor bombastickému marketingu o výtečnosti produktu –„vydělá především Skupina PPF, nikoliv zákazník“, jak také stojí v dubnové analýze streamovacích služeb odborného měsíčníku Stereo & Video. Neboli: za totéž nyní zaplatíte víc. Prostě pokrok a konzum nezastavíš.