Článek
Tentokrát však dění porodem nevrcholí, ale kamera se zaměřuje na dobu po porodu, přičemž se víc zajímá i o partnery a rodinu.
A přestože autorský tým se netají záměrem přilákat co nejširší publikum, leckterá z rodin se potýká s překážkami, nebo dokonce s těžkým osudem, režisérce Markétě Ekrt Válkové a scenáristce Ireně Hejdové se zatím daří vyhnout se tomu, aby formátem, který spojuje dokument s prvky mýdlové opery, dráždily publikum k povrchnímu voyeurizmu.
Citlivý přístup týmu vynikne hlavně v případě maminky Veroniky, která čeká druhé dítě, přičemž pečuje nejen o dvouletou nevyléčitelně nemocnou dcerku z předchozího vztahu, ale i o patnáctiletého bratra svého manžela Martina, nebo u osamělé lesbičky Kristýny, jejíž porod se nečekaně dramaticky zkomplikuje.
Fotografka, která náhodně otěhotněla s kamarádem, nemá partnerku a dítě bude vychovávat sama, řeší i složitý vztah se svou maminkou.
S překážkami se potýká i sedmnáctiletá Bára, která se navzdory rizikovému těhotenství pokouší dokončit ročník. Proti plánu počkat se s o několik let starším Mílou rozhodnou vzít před porodem. Do výběru šatů, písemek ve škole a rekonstrukce bytu se přitom vplíží humorný spor o Mílovo lego...
Nejstarší budoucí matkou je tentokrát třiatřicetiletá kreativní producentka brněnského studia ČT Kamila Zlatušková, která se dva měsíce po porodu chce vrátit do práce a doma ji vystřídá manžel Martin, spolumajitel hudebního klubu. Plány tvůrčího týmu získat pro projekt některou z vysokých manažerek, o nichž se traduje, že se brzy vracejí do práce, sice nevyšly, nicméně brněnská nekonformní dvojice mimoděk potvrzuje výzkumná data.
Podle nich je v Česku na rodičovské dovolené minimum otců, přičemž tuto variantu volí spíše dvojice s tvůrčí profesí než finančníci.