Článek
• ohlédnutí Aleny Přibáňové za prozaičkou a nakladatelkou Zdenou Salivarovou-Škvoreckou, která tento týden zemřela; proč se necítila být spisovatelkou a psala „lakomě jako duševní proletář“, a proč navzdory tomu neslábne kouzlo jejích knih – což dokazuje i aktuální vlna zájmu o její román Honzlová napsaný před půl stoletím?
• cestopisný esej Jiřího Přibáně o putování italskými městy, kde se odehrávají divadelní hry Williama Shakespeara; proč celá Vicenza působí jako jedno velké divadlo, proč svět potřebuje sny, symboly a divadelní iluze, aby unesl sám sebe, a proč i když Shakespeare nejspíš nebyl Ital, může každý v jeho díle najít svou Itálii?

Olivia Husseyová v titulní ženské roli Zeffirelliho filmové adaptace Shakespearova dramatu Romeo a Julie
• recenzi Martina Rychlíka na knihu ruského historika Pavla Poliana Dopisy z popela: Záznamy židovského sonderkommanda v KT Auschwitz; jak vypadala nejhorší „práce“ na světě, proti níž je směšné i Dantovo peklo, a proč jsou Dopisy z popela knihou, kterou musíme číst, i když je to extrémně bolestné?
• sloupek Štěpána Kučery o vysídlené vesnici Jindřichov, která postupně znovu ožívá lidmi; a o knihobudce, do níž dobré duše snášejí svazky z půd jindřichovských chalup – záznamy o věku člověka, na jejichž ořízkách čtenář nachází ještě zbytky pavučin a muších křidélek
• krátké glosy o dvou knihách; detektivním románu Tany Frenchové Lovec a publikaci Ernsta Jüngera Dělník: Hegemonie a figura