Článek
Jinými slovy, atmosféra devadesátiminutového vystoupení byla více než vřelá a nebylo výjimkou vidět v sále nadšené fanoušky, jak si se zpěvákem Jamesem LaBrie notují komplikované a mnohdy velmi náročné melodie. Dream Theater, kapela složená z exkluzivních instrumentalistů, kteří vrchovatou měrou okazují, že rocková muzika se nemusí spokojovat jen se čtyřčtvrtečním taktem a pětitónovou stupnicí, přijeli oslavovat.
Uplynulo totiž právě třicet let, co se původní sestava téhle kapely dala dohromady na prestižní škole Berklee College of Music s úmyslem překračovat muzikantské hranice možného a myslitelného. Přesto se ale její hudba nikdy nestala jakýmsi „uměním pro umění“, ale představuje současnou podobu tvrdého moderního rocku pro náročné posluchače. A právě takoví se na pražském koncertě sešli.
Dream Theater jim za to nabídli třináctipísňový průřez repertoárem od počáteční skladby Afterlife z debutového alba When Dream and Day Unite po přídavek Behind The Veil z aktuálního eponymního alba z roku 2013. Mimochodem další desku přislíbil v průběhu večera James LaBrie na následující rok a dodal, že by ji měla provázet i další koncertní návštěva.
Sluší se ovšem připomenout, že Dream Theater nevystupovali v neděli v Praze sami. Respekt si získala hned na počátku večera progresivní slovenská kapela Persona Grata, po níž s rockovou přímočarostí zaútočili na diváky Black Stars Riders, formace složená z ostřílených hráčů se zkušenostmi i z legendárních Thin Lizzy. Hlavní hvězdou ale zůstali instrumentální velmistři Dream Theater, kteří své třicetiny oslavili opravdu důstojně.
Dream Theater |
---|
Forum Karlín, Praha, 28. června |