Článek
Výchozí situace jako by vypadla z trapného romantického filmu. Zamilovaný páreček žertuje a plánuje výlet k rodičům krásné Rose. Ona je z bohaté bílé rodiny, on černý sirotek, ale to už je dnes, v době „poobamovské“, spíše legrace než nepřekonatelný rozpor. Navíc jsou její rodiče milí, vzdělaní a pohodoví (možná až podezřele moc). Mladého černocha Chrise uvítají a nabídnou dokonce pomoc s odvykáním kouření. Matka je totiž psycholožka a navrhne, že ho hypnózou snadno vyléčí.
Chris se diví jen jedné věci. Proč se na jejich panství vyskytuje výhradně černé služebnictvo, které se chová nenormálně. Služebná se bezdůvodně směje, jindy jí zase ukápne slza. A zahradník jakoby cizího mladíka nenáviděl...
Tak trochu divní rodiče...
Allison Williamsová skvěle hraje krásnou bestii, Daniel Kaluuya je roztomile zamilovaná oběť.
Chris musí zjistit, co se ve velkém domě děje, a divák se u toho dobře pobaví, pokud má smysl pro ujeté černé komedie. Na této je pozoruhodná nelítostná zlomyslnost, jakou u komedií velkých amerických studií ne vždy najdeme. Trapnost situací vtipným způsobem stupňuje až k hranici snesitelnosti. Scénář servíruje vypiplané narážky různých tetiček a strýců týkající se mladého černocha a současně telefonáty neomaleného kamaráda, který hrdinu neustále varuje, například před tím, že „bílí“ mají rádi „sexuální otroky“.
Základní kostra děje je pochopitelně předvídatelná, ale Uteč prostě skvěle baví. Spojení společenské satiry a parodie na horory se debutujícímu režisérovi Jordanu Peeleovi povedlo. Film je svižný, nepřekombinovaný, nemá nudná místa a ani obsazení nehapruje.
Allison Williamsová skvěle hraje krásnou bestii, předstírající čistotu a naivitu, Daniel Kaluuya je roztomile zamilovaná oběť a Cartherine Keenerová s Bradleym Whitfordem bodují jako úchylní rodiče.