RECENZE: Precizní a vitální koncert Erika Claptona

Čeští fanoušci se konečně zase dočkali. V neděli vystoupil před zaplněným hledištěm pražské O2 areny sedmasedmdesátiletý britský kytarista, zpěvák a skladatel Eric Clapton, přezdívaný rovněž pro svůj charakteristický nosný kytarový tón Slowhand. Koncert je součástí jeho evropského turné a předtím byl dvakrát kvůli pandemii odložen.

Eric Clapton se nechal vyfotit jen z velké dálky. Na pódiu třetí zprava s celou svou doprovodnou kapelou.

Clapton k nám dorazil z Německa, odkud si přivezl i velmi šťastně zvolenou předkapelu. The Bluesanovas pocházejí z Münsteru. Jejich hudba je přitažlivou a energickou směsí blues, boogie a rock’n’rollu. Pakliže o sobě na svých stránkách její členové prohlašují, že jejich muzika míří okamžitě z ucha do nohy, nelžou. Kdyby nedělní koncert nebyl pouze k sezení, jistě by se to potvrdilo.

Eric Clapton se svou luxusně obsazenou doprovodnou kapelou, kterou tvoří Doyle Bramhall (kytara), Chris Stainton a Paul Carrack (klávesy), Nathan East (baskytara), Sonny Emory (bicí) a vokalistky Sharon Whiteová a Katie Kissonová, odstartoval své vystoupení říznou a šlapavou Pretending. Po ní naservíroval bluesové standardy Key To The Highway a Hoochie Coochie Man.

Následně naservíroval divákům v hale rytmus reggae v hitu I Shot The Sheriff a sáhl pro změnu po rockové klasice White Room. V akustickém bloku pak nemohly chybět jistoty Layla či Tears In Heaven, při kterých bylo možné ocenit čistotu, plastičnost a vysokou kvalitu zvuku.

Ve finále svého šestnáctipísňového vystoupení se Clapton opět elektrifikoval, aby kromě jiných připomněl skladbu Crossroads či závěrečný Cocaine. Precizní, bezchybný, přitom však vitální a živočišný koncert, při němž se hlavní hvězda slovně spokojila jen s několikerým poděkováním a představením části kapely, uzavřel přídavek High Time We Went, coververze písně Joe Cockera, při níž Clapton popustil sólový mikrofon Paulu Carrackovi a ujal se pouze doprovodných vokálů.

Eric Clapton
O2 arena, Praha, 5. června

Celkové hodnocení: 95%