Hlavní obsah

RECENZE: Na Migu 21 se zpívalo, tančilo a Macháček sbíral kalhotky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mig 21 není kapela, jejíž alba by sršela sžíravou energií. Pokud ale s písničkami z nich vejde na pódium, je všechno jinak. Sálem či venkovním prostorem náhle prostupuje pořádný tlak, promlouvá k přítomným silou medvědí a kapela ho podpírá radostí z hudby i bytí. Ve středu večer to v pražském Foru Karlín nebylo jiné. Tančilo se a kalhotky létaly vzduchem.

Foto: Petr Horník, Právo

Mig 21 v akci, zleva Pavel Hrdlička, Tomáš Polák, Jiří Macháček a Jan Hladík.

Článek

To druhé se, pro upřesnění, dělo výhradně při písničce Kalhotky si sundej, jedné z řady tutovek, které Mig 21 v repertoáru má. Už s jejími prvními tóny přistálo na molu před pódiem dámské spodní prádlo hozené ze druhého balkonu, toho pro V. I. P. hosty, a jak přibývaly písni sloky, vršily se ve stejném prostoru další kusy. Slečna v brýlích k sobě gestem přivolala zpěváka Jiřího Macháčka a vtiskla mu svůj černý model přímo do dlaně. Snad aby měl mezi všemi posbíranými čestné místo.

Foto: Petr Horník, Právo

Zpěvák Jiří Macháček na pódiu v pražském Foru Karlín.

Mig 21 si po loňských listopadových koncertech v pražském Lucerna Music Baru dal na několik měsíců pauzu a vrátil se až nyní do Fora Karlín. A bavil se tam jako na všech svých koncertech, zdárně rozptyloval publikum, a kdyby Macháček nechtěl, ani by nemusel zpívat, protože by za něj tenhle akt s přehledem obstaraly klidně jen přítomné divačky.

Během večera zněly písně nejslavnější a nejpopulárnější, Malotraktorem a Vlajky vlají byly provedeny v akustické podobě v části, ve které se kapela přesunula doprostřed sálu k odehrání komornější pasáže, jež program přivedla do druhé půlky.

Foto: Petr Horník, Právo

Jiří Macháček (vlevo) a Pavel Hrdlička ve vyprodané hale.

Jiří Macháček zpíval s nasazením, dechberoucím výkonům se však šikovně vyhýbal. Kapela hrála skvěle, náramně znělé byly vokální party. Když si s formací na pódiu spojení baskytarista Rasťo Uhrík a klávesista Matej Benko střihli na své nástroje sóla, byl to návrat do sedmdesátých let minulého století, neboť jejich výkony evokovaly zlaté časy art rocku. Upřímně řečeno to však moc nezabralo, publikum v těch momentech nejspíš tiše nabíralo síly na další zpívání.

Foto: Petr Horník, Právo

Jiří Macháček ochutnával nápoje od diváků.

Pozoruhodné je, jak si Mig 21 s chutí pohrává s kýčem. Po většinu koncertu, zejména v písních s diskotékovým rytmem, se pohyboval v jeho dosahu, ke slovu ho však až tak zásadně nepustil. Pokud ano, pak jen na chvíli. Naopak ve skladbě Nechej se ho okatě vyslal do prostoru a podtrhl blyštivou vizualizací.

Ta ostatně patřila k silným položkám vystoupení. Za zády skupiny se během večera odehrávaly animované příběhy i představy, které to záměrné namlouvání s kýčem připomínaly tu více, jindy méně. Jejich tvůrci odvedli skvělou práci, která dávala koncertu vizáž a charakter.

Foto: Petr Horník, Právo

Jiří Macháček si koncert užíval.

Mig 21 ten středeční více než stominutový večer chrlil do prostoru vyprodaného sálu interpretační radost, stabilitu i rozpustilost. Ne všechny jeho písně mají neodolatelnou přitažlivost, naživo podaným však výrazně narůstá.

Mig 21
Forum Karlín, Praha, 19. dubna

Hodnocení: 75 %

Reklama

Související témata:
Hudební skupina Mig 21

Výběr článků

Načítám