Hlavní obsah

RECENZE: Miro Žbirka v euforii i s nadhledem

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Miro Žbirka nahrál album Miro ve vysněném studiu v Abbey Road v Londýně, a splnil si tak sen. Se svými spolupracovníky vytvořil dílo, které je nadčasové, pokojné, dospělé a příjemné.

Foto: Milan Malíček, Právo

Miro Žbirka

Článek

Jeho základem je anglicky zpívané první album. Texty, leckdy poněkud výbojné, pro ně napsal Brit Pete Brown a Žbirka se rozhodl poslušně prezentovat jeho výpověď. Nemá s ní problém, interpretuje ji uvěřitelně a je patrné, že s názory a příběhy Browna souzní.

Není již dlouhodobě pochyb o tom, že své největší hity Žbirka napsal a nazpíval v osmdesátých letech minulého století. Později k nim přidával další, ale ne už v takovém množství.

S novou deskou se to nezmění. Jsou na ní velmi dobré písně, melodicky ale ne tak výrazné, aby takříkajíc ohrozily zpěvákovu minulost.

Foto: Universal Music, Právo

Obal nového alba Miro

Velice výraznou melodii například mají Girl In The Middle, All My Days a Let Me Down Real Slow. Těm i ostatním je shodně vlastní nadhled, se kterým do nich Žbirka zpracoval své inspirace v hudbě šedesátých a sedmdesátých let s přihlédnutím k tomu, co se na britských ostrovech děje aktuálně, tedy k silné retro vlně nových kapel.

Takto pojaté album bude mít nejspíš dlouhou životnost. Žbirkovy nové písničky, a to i ty se slovenskými texty, v nichž nepřebásňuje ty původní, nýbrž je v obsahu rozumně osamostatnil, mají vášeň, dramatičnost i lehkost. Je patrné, že album vznikalo v (možná trochu krocené) euforii a ve velmi profesionálním prostředí. I proto je dobré.

Miro Žbirka: Miro
Universal Music, 50:30 a 25:36

Celkové hodnocení: 80 %

Reklama

Výběr článků

Načítám