RECENZE: Lucie slavila třicítku a střílela ostrými

Brno

Jenom čtyři koncerty čítá turné skupiny Lucie ke třicetiletému výročí vzniku. Po prvním v Plzni a druhém v Bratislavě vystoupila v pátek večer v Brně. Vstupenky na tamní Velodrom byly vyprodané, a tak pořádající agentura Live Nation přesunula vystoupení na větší Výstaviště.

Lucie na turné slaví třicet let.

Výroční koncert Lucie se vyplatí vidět. Nejenom že se na něm oslavuje, a to průřezem celým repertoárem i v projekcích prostřednictvím častých videonávratů do minulých let, ale vzhledem k mnoha okolnostem také takříkajíc střílí ostrými. V kapele jsou dnes po mnoha letech mezi členy dobré vztahy, což se logicky přeneslo na pódium. V repertoáru tito mají mnoho výjimečně silných písniček, rádi by v dalších měsících zveřejnili nové a navíc je patrné, že ty starší nezanesl prach. Pakliže se v době svého vzniku zdály být nadčasové, zůstaly takové dodnes.

U některých si skupina trochu pohrála s aranžemi a zvuky nástrojů, ale jejich aktuální podoba je moderní, důstojná a současně v sobě má silné melodické náboje, které k tvorbě kvarteta přirozeně patří. Tuto výbavu má i Až tě potkám, jedna z těch starších, které formace pro výroční turné do programu vytáhla. Mimochodem v první polovině devadesátých let, kdy písnička vznikla, byla nepřehlédnutelná, a i v Brně bylo na reakcích diváků patrné, že si na ni vzpomněli. Alespoň část z nich.

Lucie servírovala všechny své hity.

Lucie nicméně servírovala především hity. A protože jich má mnoho, vystačily v pohodě na dvouhodinový program. Koncert začal písničkou Rouháš se bohům a pak už následovala série takových, které diváci buď znali, nebo si je snadno vybavili.

Na Sen přišla dopředu k Davidu Kollerovi Lenka Dusilová, která od začátku poctivě pomáhala kapele ve vokálních partech a její hlas vnesl do písniček jakési „teplo domova“, tedy pocit, že k ní prostě patří. Na písně Lucie a Šrouby do hlavy dorazili na pódium zakládající členové kapely, zpěvák Michal Penk, klávesista Petr Franc a bubeník Tomáš Waschinger. Jejich přítomnost obě písničky slyšitelně osvěžila, zvláště Lucie měla velmi naléhavou energii a současně zněla příjemně syrově.

Kapelu s gustem doprovázelo smyčcové kvarteto, které plnilo svou roli především ve volnějších skladbách. Davida Kollera jistil za bicími syn Adam, přičemž otec při některých skladbách s chutí za soupravu usedl, zahrál a vytvořil tak se synem hutný rytmický tandem. Ozývaly se i zvuky perkusí, zkrátka instrumentální složka byla profesionálně ošetřena a podpořil ji i velmi dobrý zvuk v celém prostoru koncertního areálu.

Lucie je v dobré kondici i formě.

Lucie je opět v dobré formě. Ani Koller ani Kodym přitom s diváky během koncertu příliš nehovořili a věnovali se hudební práci. V tomto případě to mělo momentální i dlouhodobý smysl.

Poslední koncert k třicetinám se odehraje 1. července v Praze, a pokud fanoušci mají rádi velké události a Lucii na tomto turné ještě neviděli, měli by na něm být.

V Brně předskakující slovenští Korben Dallas jsou přece jenom spíše k poslechu, čili do menšího prostoru, byť jejich hudební témata znějí velmi poutavě. Jasná páka pak svým zemitým bigbítem diváky na Lucii náležitě naladila.

Lucie

Výstaviště, Brno, 24. června

Celkové hodnocení: 90%