Hlavní obsah

RECENZE: Kiss předvedli publiku klasické divadelní drama s ohni a umělou krví

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednou ze zastávek turné Kiss World 2017 amerického rockového kvarteta se stala moravská metropole Brno. Prostory tamního Výstaviště hostily dějiště velkolepého dramatu plného umělé krve, ohňů, bělostných masek a hřmotných decibelů.

Foto: Jan Šída, Právo

Baskytarista Gene Simmons byl v roli Demona více než přesvědčivý.

Článek

Britskou předkapelu Raven Eye akceptovali fanoušci spíše coby nutné zlo, protože s legendou Kiss v zádech se těžko soustřeďujete na něco jiného, a navíc její monotónní grunge rock nikoho příliš nezaujal.

Kiss sestoupili z nebes tradičním výtahem spolu s úvodní skladbou Deuce. Okamžitě rozehráli očekávané a léty přesně naučené představení. Hlavní role v něm hráli Demon, Spacemen, Starchild a Catman. Pevně dané archetypy už dávno smazaly občanská jména jejich nositelů, protože u této kapely jsou důležité figury a ne konkrétní lidé.

Foto: Jan Šída

Kytarista Paul Stanley se svým nástrojem pro brněnský koncert.

Kvartet vystoupení pojal coby klasické divadelní drama. Nechyběly v něm uvedení do děje (sestup na scénu v dýmu a světlech), dramatický prvek (grimasy a silácká gesta), vyvrcholení (chrlení krve, létání vzduchem) i závěrečná očista (přídavky a majestátný odchod). Veškeré pódiové dění měla navíc skupina podpořeno sice okázalou, ale vkusnou světelnou show. Neudělala ze svého vystoupení pouťovou podívanou „za každou cenu”.

Každé vizuální téma korespondovalo s textem skladby. Například u War Machine mašírovali na plátně vojáci-roboti s kissáckým líčením na tvářích, u Rock and Roll All Night, která končila hlavní blok, zasypali technici souboru celou plochu konfetami jako na bláznivém karnevalu.

Foto: Jan Šída, Právo

Kiss v Brně.

Vyčítat členům skupiny, že je jejich show po léta totožná i předvídatelná a že v jejich věku jsou masky či extravagantní kostýmy trapné, znamená minout se s nimi v základní umělecké myšlence. Je to stejné, jako byste vyčítali hercům hrajícím Hamleta nebo Krále Leara léta neměnné kostýmy i pevně danou dějovou osu.

Lidé chodí na koncerty Kiss jako na kompletní divadelní představení. Set v Brně tuto teorii potvrdil ve všech aspektech.

Kiss
Výstaviště BVV, Brno, 20. května

Hodnocení 85%

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám