Článek
Martha Issová a Anna Polívková ale umění klauniády ovládají. A co víc – tím, že je to klauniáda výsostně ženská, holčičí, něžně dravá a dravě hravá, nabývá na specifické kvalitě.
Přátelství ve všech jeho podobách, od těch nejdůvěrnějších chvilek srozumění přes roztržku až k opětovnému usmiřování, je tématem osmdesátiminutového dueta, v němž obě aktérky předvedou nejen obrovský smysl pro humor, ale i nevídané pohybové a hlasové dispozice a hlavně ochotu a schopnost udělat si ze sebe a svých „ženských“ témat legraci. Neodolatelná je Polívková jako předlouhá sošná ubrečená nevěsta, jíž sekunduje malá myška Issová projevující se posléze v mužském přestrojení jako supermacho. Neodolatelný je jejich souboj o „opravdovější“ pláč, jejich mužsko-ženské hrátky, holčičí sen o miss, první taneční, první tajemství i zklamání, první vrásky a první zapomínání…
Rovnocenným partnerem herečkám jsou animace Michaely Pavlátové, jež představení dynamizují a ironizují, vše s podporou hudby Jakuba Xaviera Baro a Jakuba Lentze.
Když roztrhneš žížalu na dva kusy, jak to, že oba dva kusy žijí? To je jedna z mnoha otázek, jež trápí dětskou duši postavy hrané Marthou Issovou. A ty dvě velice živé půlky jedné společné žížaly jsou pro mne i Arte a Marte, což je nejen názvuk na jména hereček, ale i slogan „uměním a bojem“, který vystihuje i vznik tohoto představení, do něhož vkládají obě veškeré své umění, bojovnost, energii i cit.
A toho je v Krasavicích opravdu hodně. I když ho celé prosmějete, místy je to smích velice něžný. A nezáleží na tom, jste-li žena, anebo muž. Krasavice interkontinentální jsou tu pro všechny, kdo se chtějí a umějí otevřít hravosti