Článek
Novinka přitom čtveřici představuje v jiném světle, než tomu bylo dosud. Odešla od starého indiefolkového zvuku a přimkla se k elektronickému. Prý pod vlivem cest frontmana Jacka Steadmana, zvláště jeho pobytů v Turecku, Japonsku a Nizozemí.
Je patrné, že skupině záleží nejenom na tom, jak její písničky zní, ale také jaký je jejich výsledný tvar a schopnost oslovit posluchače. Zvukový arzenál, který má nyní k dispozici, dává prostor pro velkou rozpínavost. Tu je však třeba mít pod kontrolou, protože by mohla v písních způsobit více chaosu než užitku.
Aby muzikant napsal tak krásnou skladbu, jakou je It’s Alright Now, musí mít nejenom talent, ale také cit pro atmosféru i přednes. Aby složil něžnou Eyes Off You, musí se umět oprostit od nepodstatných vlivů, které by do ní vnesly nepatřičné prvky a ušpinily by klíčovou klavírní linii skladby. Možná musí mít i vztah ke klasické hudbě.
A měl by za sebou mít folkovou a rockovou minulost - s takovou výbavou se kvalitní dlouhodeché skladby píší lépe než bez ní.
Nové album Bombay Bicycle Club je v mnoha směrech vycizelované a perfektní. V písních se ve vrstvách objevují různé vokální linky, do nichž přispívají mnozí hosté, i další akustické nástroje, například trubka, flétna nebo piano. Zvuk formace je přesto subtilní, místy působí až zranitelným dojmem.
Kdyby v písničce Carry Me, v níž se do popředí dostává zpěv, našli muzikanti prostor pro stopu kytary, byla by nejspíš zajímavější. A kdyby se podařilo aranžérsky a melodicky silné momenty z úvodu kolekce přetáhnout více i do druhé poloviny, byla by ve svém celkovém vyznění vyrovnanější.
So Long, See You Tomorrow je přesto nahrávka naplněná nápady, které zvýraznily v minulosti jistě ne tak docela využitý autorský i interpretační potenciál skupiny. Je nadto velice přístupná.
Bombay Bicycle Club: So Long, See You Tomorrow |
---|
Universal Music, 44:55 |