Hlavní obsah

Radka Kovaříková: Mrazík nabízí lidem cit a prožitek

Právo, Radmila Hrdinová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Ve čtvrtek se do pražské T-Mobile arény vrací po třech letech obnovený pohádkový muzikál na ledě Mrazík, který vznikl podle populárního ruského filmu. Vystupují v něm vedle sebe zpěváci, herci a krasobruslaři.

Foto: Jana Pospíšilová
Článek

Nastěnku a Ivana vytvořil náš nejúspěšnější krasobruslařský pár, Radka Kovaříková a René Novotný, trojnásobní mistři světa sportovních dvojic. V Praze odehrají posledních pět představení.

Na otázky odpovídala Radka Kovařková.

Jak jste se s Reném ocitli v muzikálu Mrazík?

Před prvním turné v roce 1998 nás oslovil tehdejší choreograf s režisérem Jindřichem Šimkem, ale nejprve jsme podepsali smlouvu jen na premiéru. Nedovedli jsme odhadnout, jakou bude mít Mrazík odezvu, ale ta předčila všechna naše očekávání. Nakonec jsme Mrazíkovi zůstali věrní i při jeho letošním návratu na led. Kdyby nás to nebavilo, asi bychom do toho nešli, protože život sportovce je hrozně krátký a nemůže si dovolit marnit čas něčím, co nemá smysl. Kromě Nastěnky šéfuji krasobruslařskou sekci, což znamená spoustu práce od výběru krasobruslařů až po zodpovědnost za jejich výkony a hladký chod turné.

Jak vznikala choreografie Mrazíka, a jak se tančí Nastěnka?

Choreografka Jana Hübler - Kašpárková je bývalá československá reprezentantka v tancích na ledě. S Rendou jsou kolegové a stála i u mých krasobruslařských začátků. Práce na choreografii jsou hodiny na ledě s choreografkou, která se snaží sloučit svou představu s naší nabídkou. Základem je vzájemná důvěra a respekt. Mrazík znamenal i hodně herecké práce. Režisér zdůrazňoval, že nám lidé musí naše postavy věřit. Vyjádřit skromnost Nastěnky nebo nafoukanost Ivana jen pohybem na ledě je o mnoho náročnější než ve filmu.

Patříte k milovníkům filmového Mrazíka?

Mrazík je klasika. Pro mě to byla vždycky krásná pohádka, ale nikdy jsem se necítila jako Nastěnka, ani jsem si na ni jako dítě nehrála. Přesto, když jsem roli začala studovat, našla jsem styčné body v řadě životních situací a pocitů.

Jaký byl v dětství váš vztah k pohádkám?

Vzhledem k tomu, že od pěti let bruslím, neměla jsem na pohádky nikdy moc čas. Těším se, že si to jednou vynahradím s vlastními dětmi.

Jak se liší atmosféra lední revue od závodů?

S Reném jsme už deset let profesionálními krasobruslaři a ti žijí už jen pro diváky. Spadl z nás stres z doby, kdy o našem osudu rozhodovalo devět rozhodčích. Ale bruslit pro diváky není o nic menší zodpovědnost. Nabízíme jim stejně náročné prvky v atraktivním balení. Krasobruslařů, kteří se zabývají šoubyznysem na nejvyšší úrovni, je jen pár desítek na světě. Konkurence je ale veliká, každým rokem přibývají "nadupaní" mladší, fyzicky zdatní krasobruslaři, což nás motivuje neusnout na vavřínech.

Muzikál vytvořili Jindřich Šimek (scénář a režie), Alexander Babraj ( scénografie a kostýmy), Jana Hübler (choreografie), Boris Urbánek (hudba spolu s Nikolajem Budaškinem) a Jiří Sedláček (texty písní).

Celý rozhovor otiskne čtvrteční Právo

Související témata:

Výběr článků

Načítám