Hlavní obsah

Prodej hudby povážlivě klesá, lidé nakupují pouze srdcovky

19. 7. 2014, 15:58
Právo, Jaroslav Špulák

Každé zveřejnění výsledků týdenní prodejní hitparády Billboard je nejenom obrazem o popularitě hudebníků ve Spojených státech, nýbrž je i obrazem stavu fonografického průmyslu. Podle posledního žebříčku je nejhorší v celé své historii.

Foto: Profimedia.cz

Zpěvačka Taylor Swiftová

Článek

Nejnovější výsledky totiž podávají neveselé zprávy jak pro umělce, tak pro vydavatele. V předešlém týdnu se ve Spojených státech prodalo jen 4,05 miliónu kusů hudebních alb, a to jak ve formě digitální, tak fyzické. Je to nejhorší výsledek od roku 1991, kdy se začal žebříček sestavovat podle současných pravidel.

V první polovině roku se v USA legálně prodalo 129,19 miliónu alb. Je to až o 23 miliónů kusů méně než v první polovině roku loňského. Statistiky rovněž tvrdí, že během posledních let přišel americký hudební trh až o osm miliard dolarů.

Čelem se k dané situaci ve vyjádření pro list The Wall Street Journal postavila zpěvačka Taylor Swiftová. Řekla, že nesouhlasí s názorem, že fonografický průmysl umírá a alba ztrácejí význam. „Album bylo a nadále bude výsledkem toho, jak moc vložil umělec do práce své srdce a duši,“ řekla. „Lidé si prostě kupují jen hudbu, která je osloví a je jim příjemná.“

Reklama

Výběr článků