Hlavní obsah

Okolo změn ve vedení Ponce panuje napětí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncem roku se vyostřila situace okolo divadla Ponec, které je klíčovou scénou pro moderní tanec v Praze. Vyvrcholila vydáním petice Za Tanec Praha, kterou podepsaly tři stovky lidí, včetně zaměstnanců Divadla Ponec, organizace Tanec Praha pořádající stejnojmenný festival a výkonných umělců. Napětí provázelo i veřejnou debatu, kterou v reakci narychlo svolala ředitelka Tance Praha Yvona Kreuzmannová na 20. prosince.

Foto: Jan Handrejch , Právo

Yvona Kreuzmannová

Článek

Petenti si stěžují, že dlouholetá ředitelka z. ú. Tanec Praha (Divadlo Ponec je s ní spojené) Yvona Kreuzmannová provádí v divadle organizační změny, které s nimi nekonzultuje. Vadí jim především zrušení pozice umělecké ředitelky Ponce, kterou má nahradit poradní sbor, jehož složení a struktura nejsou známy.

„Tyto kardinální změny mohou mít vážný, až destruktivní účinek na chod divadla a v konečném důsledku mohou negativně ovlivnit celý taneční obor a navázanou uměleckou obec,“ stojí v petici, která požaduje veřejně představit Správní radu Tance Praha, odkrýt jména členů nového poradního sboru Ponce a založit dozorčí radu Tance Praha.

Ředitelka festivalu Tanec Praha Yvona Kreuzmannová: Současný tanec dává prostor fantazii

Kultura

Kreuzmannová uvádí, že nový systém s poradním sborem místo umělecké ředitelky více odpovídá současným potřebám. S fungováním stávajícího vedení nebyla spokojena.

Petentům také vadí špatná komunikace Yvony Kreuzmannové, která festival Tanec Praha založila hned po pádu komunismu a jíž se podařilo vybudovat i divadlo Ponec.

V textu připraveném pro schůzku si stěžovali, že „velká část komunity je znepokojena možným netransparentním jednáním, nulovými kontrolními mechanismy, neudržitelným systémem hluboce zakotveným v 90. letech“. Současně ale přiznávají, že „z právního hlediska vše mluví ve prospěch Yvony Kreuzmannové“.

RECENZE: Po čem muži touží. Polívková hraje chlapa v ženském těle

Kultura

Stará žižkovská usedlost se mění na umělecké centrum. Zázemí v něm našly i ukrajinské tanečnice

Kultura

Reklama

Související témata:
Ponec - divadlo pro tanec

Výběr článků

Načítám