Článek
Státní fond audiovize vznikl počátkem letošního roku transformací Státního fondu kinematografie, který působí od roku 2013. Jeho základním úkolem je podpora tuzemské audiovizuální tvorby a organizace filmových pobídek. Ty jsou určené jak zahraničním filmovým štábům, tak českým filmařům. Rozpočet fondu činí téměř dvě miliardy korun ročně.
Veronika Slámová přichází do čela fondu na základě otevřeného výběrového řízení, kterého se zúčastnilo dalších šest uchazečů. Předchozí šéfka fondu se konkurzu nezúčastnila.
Nový fond vznikl díky novele zákona o audiovizi, který přinesl filmaři dlouho požadované změny. Fond se transformoval proto, aby se přizpůsobil současné situaci na trhu s filmovými a dalšími audiovizuálními díly.
Po rozmachu streamovacích služeb není velký rozdíl mezi tvorbou pro velká filmová plátna a televizní platformy. Nový audiovizuální fond proto může rozšířit podporu na další produkty - tedy kromě filmů také na seriály, animované snímky či gaming.
Navýšilo se také procento podpory u filmových nabídek z 20 na 25 procent, obvyklých v dalších zemích, kterým mohla ČR v posledních letech jen těžko konkurovat; u animovaných filmů se pobídka zvyšuje na 35 procent.
Maximální částka podpory u jednoho projektu se zvýšila ze 150 milionů korun na 450 milionů korun. Filmové pobídky jsou částkou, které se žadatelům vyplácejí jako procento uznatelných nákladů, tedy peněz utracených v ČR.

Barrandov Studio, stavba kulis k natáčení filmu Nosferatu, jehož tvůrci čerpali tuzemské filmové pobídky.