Hlavní obsah

Na festivalu Korespondance nabídne Compagnie Monad kombinaci tance se žonglováním

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na festivalu Korespondance se představí 27. června v Praze a 15. července ve Žďáru nad Sázavou francouzský soubor Compagnie Monad svou choreografií Yin Zéro.

Rozhovor s Van-Kim Tranem před vystoupení Compagnie Monad na festivalu KorespondanceVideo: Novinky

 
Článek

Choreograf Van-Kim Tran si pochvaluje, že může vystupovat právě na tomto festivalu: „Ve Francii vystupujeme hlavně na cirkusových festivalech, protože show je směsí žonglování a tance. Jsme šťastni, že je můžeme ukázat jinému publiku.“

Festival se odehrává ve velmi specifických prostorách, jako jsou zámek v Žďáru, v kapli na Zelené hoře nebo na Pivovarském nádvoří, kde vystoupí právě Compagnie Monad. „My jsme vytvořili toto představení právě pro takovéto prostory. Vystupovat na místě, které má samo nějakou energii a atmosféru, dělá show unikátní. Vstoupení tady nebude rozhodně stejné, jako je někde jinde. Zejména to platí o kostelech, které mají svou specifickou architekturu, protože jsou postaveny pro spojení s božským, a to se ve vystoupení projeví,“ řekl Van-Kim Tran a pokračuje: „Už když diváci vstoupí do takovéhoto prostoru, panuje v něm nějaká nálada.“

Struktura představení se však s prostředím nemění, dodal tanečník: „Choreografie zůstává, ale mění se drobnosti, i malý posun, jako jsou náznak meditace nebo transu, je však něco, o co usilujeme.“

Zmínil, že při vystoupení v měnících se prostorech je pro správné vyznění potřeba „vyhnout se objektům v okolí, které přitahují pozornost“, a zajistit publiku, aby dobře vidělo.

Hudební doprovod? Techno

Yin Zéro doprovází techno. „Volíme takovou hudbu, kterou překvapíme sami sebe, hudbu, která v sobě má nějaký kontrast, jako v Yin Zéro. Víříme jako derviši, což je súfijská tradice, a mohli bych ji použít i v hudbě, ale vybrali jsme něco úplně jiného, aby to vytvořilo zvláštní náladu jako kontrast. Používáme hudbu, aby obarvila atmosféru a podpořila hypnotičnost,“ uvedl choreograf.

Hudba proto vzniká s choreografií, dodal Van-Kim Tran: „Obvykle pracujeme na choreografii a zkoušíme s ní nějakou hudbu, a když zjistíme, jaká hudba k ní zapadá, tak ji použijeme. Pokud to nemůžeme udělat, tak si ji složíme. Občas pracujeme s velmi dobrými hudebníky.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám