Hlavní obsah

Mistři ujetých jazzových coverů Sexmob se vracejí do Jazz Docku

1:16
1:16

Poslechněte si tento článek

Newyorská skupina Sexmob, která vystoupí 7. července v pražském Jazz Docku, na sebe upozornila už na konci 90. let osobitými coververzemi filmových melodií, jimž dominoval nezaměnitelný zvuk snižcové trubky Stevena Bernsteina. Koncept rozvíjela na albu, stejně tak motivy z bondovek i Felliniho filmů od Nina Roty. Doprovázela i Laurii Andersonovou na jejím posledním turné a albu Amelia.

Foto: Rchot / Greg Aiello

Sexmob

Článek

Kapela vzešla z hudby newyorského downtwonu osmdesátých let, Bernstein hrál stejně jako basista Tony Scherr a saxofonista Briggan Krauss v Longue Lizards Johna Lurieho. Už jejich původní kapela měla zájem o filmovou hudbu, pro Jima Jarmusche ji skládal John Lurie, který ve filmech Mimo zákon, Podivnější než ráj a Tajuplný vlak také hrál.

Bernstein se hlásí k odkazu tradičního jazzu, i když tradicionály nehraje. Podobně jako jeho představitelé si bere populární melodie a motivy a přepracovává je do nové podoby, ve které je sice zdroj patrný, ale zaujmou právě díky osobitému zpracování.

Hrají Ruby Tuesday od Rolling Stones, Darling Nikki od Prince či Live and Let Die od McCartneyho.

V posledních dekádě Sexmob přešli od hraní coverů, které na koncertech nechybí, k vlastní tvorbě, jíž dominují alba Cultural Capital a The Hard Way.

Související témata:

Výběr článků

Načítám