Hlavní obsah

Polední klid festivalového běžce: dnes o porotách a spekulacích kolem vítězů

Novinky, Věra Míšková, filmová kritička deníku Právo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S blížícím se koncem festivalu se vždycky začíná spekulovat o vítězích. Letos se například v úvahách o hlavní soutěži dost mluví o polském filmu Matka Tereza od koček, což je antidetektivka (začíná zatčením pachatelů), natočená podle skutečného případu, který před časem otřásl Polskem.

Foto: Ondřej Lazar Krynek (koláž), Petr Hloušek (foto), Novinky

Filmová publicistka Věra Míšková

Článek

V sekci Fórum nezávislých zase pějí ti, co už viděli na novinářské projekci Čtyři lvy, ódy na tuto britskou komedii o teroristech.

Žádné spekulace ale samozřejmě nemusejí vůbec nic znamenat, poroty bývají nevyzpytatelné a ani Eva Zaoralová jim do hlav nevidí. Jen podle osobních znalostí lidí, které do poroty pozvala, může tipovat.

Sama pro sebe to určitě dělá, nevyzradí ale ani chlup ze svých odhadů. Ono se ostatně dá skoro s jistotou říct, že ve Varech stejně jako na ostatních festivalech vlastně málokdy vyhrají ti, kdo v kuloárech nebo v tabulkách kritiků bodují.

V Berlíně a v Cannes je taková tabulka uveřejňována průběžně, jak jsou promítány jednotlivé filmy. Sledování kritických hodnocení den za dnem je sice docela zábavná hra, ale hlavně u filmů z první půlky festivalu je to dost zkreslené tím, že ještě nikdo neví, co přijde dál a v jaké konkurenci tedy vlastně filmy hodnotí.

Porota, která se nakonec baví o celé kolekci najednou, má úplně jiný pohled na věc, takže tabulky se shodnou s konečným verdiktem opravdu výjimečně. V karlovarském festivalovém deníku vyjde taková tabulka kritiků v sobotu,  tady se tedy mohou kritici teoreticky „trefit“ spíš, protože také posuzují kolekci vcelku.

Věra Míšková

Dlouholetá redaktorka deníku Právo. Vystudovala Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy, krátce pracovala jako reportérka, ale většinu svého dosavadního profesního života strávila v malých i velkých kinosálech, na tiskovkách, při stovkách rozhovorů a u počítače (dříve psacího stroje).

Průběžně tu ale můžeme sledovat vývoj divácké ceny deníku Právo, který bývá často dost napínavý až do poslední chvíle. Letos zatím vede česká komedie Ženy v pokušení. Režisér Jiří Vejdělek, který nedávno pobral úplně všechny ceny na domácím Novoměstském hrnci smíchu, se vedení i v mezinárodní konkurenci usmívá skoro rozpačitě, ale myslím, že má před sebou ještě hodně konkurentů, kteří mohou zabodovat - třeba zrovna Čtyři lvy, kteří se hrají ve čtvrtek odpoledne.

Reklama

Související články

Polední klid festivalového běžce

Balím kufr na karlovarský festival a oddávám se chmurným úvahám. Jiným se při této činnosti oddávat nelze už proto, že balení je bezprostředně spjato...

Výběr článků

Načítám