Hlavní obsah

Aňa Geislerová ve Varech podruhé vynesla unikátní model pivních šatů

2:56
2:56

Poslechněte si tento článek

Před dvěma lety okouzlila Aňa Geislerová na červeném koberci karlovarského filmového festivalu šaty připomínajícími pivní pěnu. Letos se přední česká herečka do Varů vrátila ve třpytivém modelu navrženém z lahví plzeňského piva. Model vytvořil přední český návrhář Jan Černý a na projektu se podíleli i skláři ze sklárny Moser.

Herečka Aňa Geislerová už podruhé vynesla na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech jedinečný model speciálně vyrobených šatůVideo: Novinky

Článek

„Mně se velice líbil střih. Pro mě to není typická róba, ale strašně se mi líbí, takže jsem spokojená,“ pochválila Geislerová při zahájení 59. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary zelené šaty, kterým dala přezdívku třetinka.

Druhý festivalový den herečka uvedla, že šaty, které se třpytí a cinkají, si během zahajovacího večírku užila nejen ona, ale i její herečtí kolegové: „Používali mě jako rytmický doprovod. Cinkala jsem a tančila, využili mě jako nějaké chřestítko,“ dodala.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Aňa Geislerová v unikátním modelu na zahájení 59. Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech

Experimentální model podle návrhu Jana Černého, který se do širšího povědomí dostal už loni díky návrhům nástupní kolekce českých olympioniků pro Paříž, tvoří 350 skleněných kapiček ze zelených pivních lahví. Ty ručně vyřezali skláři z karlovarského Moseru.

„Vždy mě hodně inspiruje samotný proces výroby. Takže jsem okamžitě řekl, že chci jet do sklárny, kde se vyrábějí lahve. Je tam takový moment, kdy padá kapka horkého skla z obří vany a sjíždí tobogány dolů. Vidíte, jak spadne do formy a jak se vyfoukne do lahve. A právě ten moment zrodu mě inspiroval,“ popsal návrhář pro Novinky vznik svého nápadu.

Foto: Aleš Král / Pilsner Urquell

Na šatech je naneseno 350 kapek vyříznutých z pivních lahví. Na fotu módní návrhář a autor šatů Jan Černý

Jedním z hlavních úkolů bylo navrhnout šaty tak, aby byly co nejpohodlnější a zároveň lehké, což při práci se sklem nebylo vůbec jednoduché.

„Váha byl oříšek. Přece jen sklo něco váží. Snažili jsme to zefektivnit, jak to jen šlo. Původně měly být kapky trojrozměrné, jako kapka vody, ale pak jsme zjistili, že by byly hodně těžké. Zároveň se nám líbila myšlenka, že je to přímo vyřezané z lahví a nemusíme sklo znovu roztahovat nebo odlévat,“ doplnil Černý.

Foto: Matúš Tóth / Pilsner Urquell

Aňa Geislerová letos vynesla model vytvořený z pivních lahví.

Na šatech se podílel i návrhář Boris Král, který vytvořil konstrukci šatů a vnitřní korzet, jenž tvaruje postavu a zároveň slouží jako pevný základ pro vrchní vrstvu. Na ni je kromě pivních kapiček naneseno také zhruba deset tisíc třpytivých krystalů vyrobených v tuzemsku.

Černý dodal, že na šatech pracovalo nespočet lidí téměř jeden rok. I proto je podle něj jejich cena nevyčíslitelná.

Návštěvníci ve Varech si mohou šaty naživo prohlédnout až do konce filmového festivalu ve druhém patře hlavní zóny Pilsner Urquell naproti hotelu Thermal. Kam šaty zamíří poté, ještě není jasné.

„Konkrétní plány ještě nezveřejňujeme, ale rozhodně chceme, aby dál přenášely myšlenku umění neměnit a aby měly krásné vystavení,“ řekla Novinkám Petra Paulisová, brand manažerka značky.

Spolupráci se značkou si pochvaluje i herečka Aňa Geislerová, která by se nebránila tomu, vynést pivní model i potřetí. „Říkám si, že v tomhle případě by triptych byl ideální. První šatům jsem říkala Venuše vystupující z pivní pěny. Tyto šaty jsou taková třetinka a mám pocit, že teď nám chybí pivo, to zlato,“ doplnila.

Výběr článků

Načítám