Článek
„Natáčíme příběh náctiletých sourozenců z dob Slovanů, kteří se po více jak 1500 letech probudí do moderní doby a společně s nimi ožijí i dávno zapomenutí pohanští bohové. Spolu s novými kamarády ze současnosti je musí zastavit dříve, než přijdou o rodiče, které bohové posedli. Aby to dokázali, nezbyde jim než se postavit svým největším vnitřním strachům,“ přiblížili režiséři Adam Hobzik a Jan Chramosta, kteří jsou také autory scénáře.
„Příběh je hodně založen na humoru. Mockrát se při natáčení nasmějeme. Když Vicu Kerekes a Petra Lněničku posednou bohové nebo se děti z minulosti ocitly v chaosu moderní Prahy, nejednou jsme museli natáčení stopnout kvůli smíchu celého štábu.“

Herečka Klára Issová se svou filmovou dcerou Annou Vyčítalovou
V tomto týdnu vznikají jednotlivé záběry v archeoskanzenu v Modré. Na natáčení nechyběla ani Klára Issová či Vica Kerekes. „Ve filmu ztvárňuji matku hlavní hrdinky Raby. Je to hodná vřelá mamka. Naše scény jsou takové spíše snové, jen to, co se malé Rabě vybavuje v její hlavě, co se jen domnívá, že zažívá, hlavně vzpomínky na její rodinu,“ přiblížila Novinkám Issová.
Herečka si natáčení užívala. „Scénář se mi moc líbil. Jde o dobrodružný příběh pro děti, což je žánr, který v Česku stále chybí. Moc ráda jezdím do Zlína na Zlín Film Festival a líbí se mi rozmanitost filmů pro děti a mládež, které vznikají různě ve světě. Proto jsem ráda, že i u nás vzniká takovýto film,“ dodala Issová.

Komparzisté čekají na další natáčecí scénu.
Ve snímku hraje i množství komparzistů, které v Modré filmaři nastrojili do slovanských oděvů.
„Tyto kostýmy nejsou nové, už mají něco za sebou, ale o to dobověji vypadají,“ uvedla kostýmní výtvarnice Pavla Chramostová s tím, že většina použitých oděvů se již před lety objevila ve snímcích o Janu Žižkovi a moravských věrozvěstech Cyrilu a Metodějovi.
Kostýmy pro hlavní hrdiny byly ale vytvořeny nově dle historických rešerší: „Běžná představa o tom, co nosili lidé ve slovanských dobách, je, že šlo o strohé jednoduché oblečení. Ve skutečnosti se ale Slované oblékali velice nápaditě, barevně a rádi se zdobili. Těším se, že představíme naši historii jinou perspektivou.“

Nový český film vzniká v archeoskanzenu v Modré na Slovácku.
„Docela se na natáčení těším. Dojel jsem ze Zlína. Není to zdaleka můj první film. Tady v Modré jsem naposledy hrál ve snímku o Cyrilu a Metoději pobočníka knížete Rastislava. Pokazil jsem jim tehdy záběr, protože jsem si nechal pod oděvem přes hrudník pásek s fotoaparátem, a když jsem knížeti dával glejt, bylo to na kameře vidět. Filmaři tak kvůli mně museli scénu zopakovat. Teď už na to ale myslím, takže žádné faux pas nebude,“ pousmál se komparzista Jiří.

Herečka Klára Issová s oběma režiséry, Adamem Hobzikem a Janem Chramostou
Obrnit se stejně jako další komparzisté musel trpělivostí, pauzy mezi scénami byly mnohdy delší. „Prostě jak u filmu,“ pousmál se s nadhledem.

Kostýmní výtvarnice Pavla Chramostová osobně dohlíží na přípravu komparsu před natáčením.
Snímek Máma a táta jsou Boží je podle autorů tradiční českou pohádkou protkanou námětem „návštěvníků“.
Pohádkové postavy z dob slovanských bohů dostává do současnosti a porovnává tehdejší morální zásady i zvyklosti s těmi dnešními.

Příprava komparzu před natáčením
„Film cílí nejen na dětského diváka, který se s postavami čtyř dětí hned ztotožní, ale i na dospělé, kteří si mohou v rodičích dnešních dětí najít sebe sama,“ doplnili režiséři.
Film staví na hravém a hřejivém humoru a vtahujícím vizuálu od talentovaného kameramana Jakuba Ševčíka a zkušeného filmového architekta Vladimíra Peška. Autorem hudby pro film je skladatel Petr Vajsar, další písně pak vytvořili Roman Procházka z kapely Divokej Bill a Jan Ponocný (Cirkus Ponorka).
Hlavním partnerem je FTV Prima a o distribuci se stará společnost Bontonfilm, která snímek Máma a táta jsou Boží uvede do kin v listopadu příštího roku.