Článek
Dva bezdomovci, on a ona, se usídlili na hřbitově v pražských Strašnicích. Kamera Davida Vondráčka léta sledovala, jak se měnil jejich vztah. A jak se oba řítili do nevyhnutelné tragédie.
Oba mají ze začátku snahu řešit své problémy, s tím je ale brzy konec. I v alkoholovém opojení ovšem zůstávají relativně duševně zdraví, on se o ní místy až dojemně stará, normálně přemýšlí a chvílemi se zdá, že jejich život se snad může i zlepšit. Jejich vůle je však chabá. Odmítají pracovat, a situace je tak neřešitelná.
Oba mají ze začátku snahu řešit své problémy, s tím je ale brzy konec. I v alkoholovém opojení ovšem zůstávají relativně duševně zdraví, on se o ní místy až dojemně stará, normálně přemýšlí a chvílemi se zdá, že jejich život se snad může i zlepšit. Jejich vůle je však chabá. Odmítají pracovat, a situace je tak neřešitelná.
Oba mají ze začátku snahu řešit své problémy, s tím je ale brzy konec. I v alkoholovém opojení ovšem zůstávají relativně duševně zdraví, on se o ní místy až dojemně stará, normálně přemýšlí a chvílemi se zdá, že jejich život se snad může i zlepšit. Jejich vůle je však chabá. Odmítají pracovat, a situace je tak neřešitelná. Ona navíc evidentně trpí vážnou chorobou, což nijak neřeší. Posledním pokusem o normální chování je výlet za ztracenou dcerou, pěstouni však odmítnou kontakt. Pak už oba pokračují jen v povalování se v hrobce, až do hořkého konce (smrti protagonistky). Mezitím se dočkáme i slušné dávky humoru, převážně černočerného, a místy scének, v nichž se mísí velká vynalézavost bezdomovců s chováním zcela nelogickým či infantilním.
Oba mají ze začátku snahu řešit své problémy, s tím je ale brzy konec. I v alkoholovém opojení ovšem zůstávají relativně duševně zdraví, on se o ní místy až dojemně stará, normálně přemýšlí a chvílemi se zdá, že jejich život se snad může i zlepšit. Jejich vůle je však chabá. Odmítají pracovat, a situace je tak neřešitelná. Ona navíc evidentně trpí vážnou chorobou, což nijak neřeší. Posledním pokusem o normální chování je výlet za ztracenou dcerou, pěstouni však odmítnou kontakt. Pak už oba pokračují jen v povalování se v hrobce, až do hořkého konce (smrti protagonistky). Mezitím se dočkáme i slušné dávky humoru, převážně černočerného, a místy scének, v nichž se mísí velká vynalézavost bezdomovců s chováním zcela nelogickým či infantilním.
Vondráček natočil nesentimentální a nemoralizující snímek. Některé obrazy ze života na hřbitově šokují svou bizarností a některé dojímají. Solidní, levně udělaný film, který dokázal říct o životě hodně a zcela neokázalým způsobem.