Hlavní obsah

Cenám MTV Europe kraloval Justin Timberlake

ČTK, Jaroslav Špulák, Právo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

EDINBURGH

Ve čtvrtek večer byly ve skotském Edinburghu rozdány prestižní ceny MTV Europe Music Awards. Největší počet ocenění, tři, získal zpěvák Justin Timberlake. Převzal je v kategoriích Nejlepší zpěvák, album a výkon v žánru popu.

Foto: Stanislava Dvořáková

Modely malovaných šatů a avantgardních letních klobouků byly po skončení módní přehlídky vystaveny na jevišti s možností prohlédnutí zblízka.

Článek

Timberlake, bývalý člen skupiny *NSYNC, je považován za největší současnou mužskou popovou hvězdu ve Spojených státech. O celosvětové prvenství se dělí s Robbiem Williamsem, kterému co do popularity patří spíše evropský kontinent. Loni vydal velice úspěšné album Justified, za které jednu z cen obdržel.

Dvě ceny dostala zpěvačka Beyoncé Knowles, členka soulových Destiny´s Child. Na sólové dráze vydala album Dangerously In Love a skladba z něho, Crazy In Love, kterou nazpívala s rapperem Jay-Z, jí vynesla prvenství v kategorii Nejlepší píseň. Zvítězila i mezi rhythmými interprety.

Další hudebníci byli oceněni vždy pouze v jedné kategorii. Nejlepší zpěvačkou se stala Christina Aguilera, která byla hostitelkou galavečera.

Nejlepší skupinou se stali britští melancholici Coldplay, nejúspěšnějším v kategorii Hip-hop je už popáté za sebou nesestřelitelný Eminem. Objevem roku je Sean Paul, v kategorii Dance vyhrál Punjabi MC, nejlepší rockovou skupinou jsou The White Stripes, nejlepší video natočili islandští Sigur Rós (Untitlet 1), nejlepší webové stránky mají adresu www.goldfrapp.co.uk, nejlepší interpretem MTV2 jsou britští rockeři The Darkness

Ceny byly uděleny celkem v patnácti kategoriích. O jejich držitelích rozhodují diváci populárního hudebního televizního kanálu prostřednictvím internetového hlasování. Evropský ceremoniál se letos uskutečnil podesáté. Jeho televizní přenos sledovala ve 28 zemích miliarda diváků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám