Hlavní obsah

Žáci základní školy na Klatovsku si krátili přestávku sexem. Řeší to policie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Měcholupy

Že jejich svěřenci nejsou žádní svatoušci, na to si už učitelé a vychovatelé Dětského domova se školou v Měcholupech na Klatovsku dávno zvykli. Drzost žáků je přesto dokáže stále překvapit. Naposledy minulý měsíc, kdy během přestávky mezi vyučováním měl přímo ve třídě souložit 15letý chlapec s o rok mladší spolužačkou. Případ už šetří policie.

Foto: Envato Elements

Ilustrační foto

Článek

Podle zjištění Práva se dvojice měla oddávat sexuálním hrátkám dokonce opakovaně. Klatovský policejní šéf Jan Myslivec Právu potvrdil, že kriminalisté dostali podnět od vedení školy. Podrobněji se vyjadřovat nechtěl s ohledem na citlivost věci a věk obou aktérů.

Chlapci hrozí obvinění z pohlavního zneužití, jako mladistvý za to může skončit ve vězení až na čtyři roky.

Ředitelka školy Jana Bittnerová nechtěla případ komentovat. „Je to věcí policie,“ řekla pouze.

To ještě neskončilo, kamaráde, všechny mlaťte! Policie hledá mladistvé násilníky z Prahy

Krimi

Škola v Měcholupech je součástí zařízení, které je určené pouze pro děti, jejichž výchovu nejsou schopni zabezpečit rodiče. Zpravidla zde končí z příkazu soudu.

„Téměř všechny děti jsou obvykle záškoláci ze sociálně slabších rodin. Většina má už zkušenosti s pitím alkoholu, kouřením marihuany či prostitucí. Jejich chuť a schopnost učit se je prakticky nulová,“ popsal ve své bakalářské práci student, který v Měcholupech pracuje jako dobrovolník.

To potvrzuje i Miloslav Kreuzer, starosta Předslavi, pod kterou Měcholupy spadají.

„Jsou tady pohromadě děti, které mají negativní návyky z domova a takové chování považují za běžné. V dětském kolektivu tak nemají od koho odkoukat cokoli dobrého. Předat jim něco pozitivního mohou jedině vychovatelé. Jde ale o to, jak moc je děti chtějí poslouchat,“ uvedl Kreuzer, který v zařízení působí jako člen školské rady.

„Tyto děti jsou podle mého názoru od dvanácti let již nepřevychovatelné,“ pokračoval starosta.

Nefunkčnost systému

V reakci na popisovaný případ se Kreuzer pedagogického personálu zastal. „Vím, že tam fungují dozory i o přestávkách, takže děti jsou více méně pod dohledem. Nemohou je zavřít do klecí,“ uzavřel.

O tom, že zařízení v Měcholupech rozhodně není bezproblémové, vypovídá výroční zpráva za loňský školní rok.

V pasáži nazvané Přehled nejpalčivějších problémů jsou popisovány prohřešky žáků od jejich útěků přes vzájemné potyčky, sexuální obtěžování, napadání pedagogů až po užívání drog či ničení školního majetku.

„Celková neutěšená situace s agresí dětí, páchání trestné činnosti či manipulativního chování vygradovala po téměř třech letech trvání koronavirové pandemie. Velmi citelně totiž byla omezena práce s dětmi,“ uvádí se dále v dokumentu, který má Právo k dispozici.

Jako důležitou součást problému autoři zprávy vidí také v nefunkčnosti systému při rozdělování dětí ze strany soudů.

„Není to profesionální. Děti jsou umisťovány soudem často bez dohody se zařízením, jednání se vlečou a na rozsudky se čeká dlouho. Jelikož nejsme účastníky řízení, nemáme možnost ovlivnit, kdy k nám dítě bude přidělené. Pak se třeba stane, že o prázdninách přijde pět dětí najednou, přičemž prázdninový režim je pro adaptaci nově příchozích z mnoha hledisek velmi nevhodný,“ opřelo se vedení školy do justice.

Dvojky a trojky z chování

Podle náměstka ústředního školního inspektora Karla Kováře pracují v těchto zařízeních, jako jsou Měcholupy, etopedi, odborníci na chování problémových dětí, psychologové či speciální pedagogové.

„Skutečnost, že škola informuje o svým problémech, neznamená, že je neřeší nebo že se takové projevy chování nepodařilo omezit nebo zastavit,“ poznamenal Kovář.

Při poslední kontrole v Měcholupech letos v únoru inspektoři konstatovali, že i přes snahu vyučujících nejsou výsledky vzdělávání příliš příznivé.

„Vzhledem k porušování pravidel školního řádu je hodnoceno mnoho žáků druhým i třetím stupněm z chování,“ uvádí se ve zprávě plzeňského inspektorátu České školní inspekce.

Kontroloři také upozornili na pasivitu tamních pedagogů v profesním rozvoji.

„Vzdělávacích akcí a seminářů se zaměřením na činnosti s dětmi s poruchou chování či psychiatrickým onemocněním se účastnili jen zcela sporadicky. Málo také využívají některých forem sdílení zkušeností,“ konstatuje inspekční zpráva.

Poradna: Jak úspěšně přežít pubertu svých dětí

Styl

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám