Hlavní obsah

Za nehodu u Rokycan, při níž uhořel motorkář, dostal řidič kamionu po pěti letech podmínku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dvouletou podmínkou potrestal v pondělí rokycanský soud Patrika Altmanna (45) za pět let starou dopravní nehodu. Obžalovaný tehdy jako řidič kamionu nebyl podle rozsudku při odbočování vlevo dostatečně opatrný, když přehlédl řidiče motorky, který jej v tu chvíli předjížděl. Motorkář narazil do palivové nádrže náklaďáku a při následném požáru zemřel.

Foto: Novinky

Kamión i motorka po nehodě u Rokycan shořely

Článek

„Soud řidiče kamiónu uznal vinným z usmrcení z nedbalosti,“ potvrdil Novinkám mluvčí soudu Adama Budiš. Obžalovaný se na místě odvolal.

Stejný soud předloni Altmanna obžaloby zprostil s tím, že za nehodu nemohl. Po zrušení verdiktu odvolacím soudem si ale nechal rokycanský soud vypracovat revizní znalecký posudek a ten svědčil v neprospěch řidiče kamiónu.

Motorkář u Rokycan uhořel po srážce s kamionem, ten mu podle policie zkřížil cestu

Krimi

K nehodě došlo na konci července roku 2018. Altmann tehdy řídil náklaďák s přívěsem. Za Rokycany odbočoval vlevo k firemnímu parkovišti. Od počátku tvrdil, že byl opatrný, ale motorkáře neviděl.

„Než jsem začal odbočovat, nikoho jsem za sebou neviděl. Najednou tam byl motorkář, ozvala se rána a pak začalo hořet,“ vypověděl řidič u soudu.

Ke střetu došlo na rovném úseku silnice, kde u odbočky ke spediční firmě není žádný odbočovací pruh. „Asi 500 metrů před křižovatkou jsem sundal nohu z plynu a začal přibržďovat motorem. V tu chvíli mne předjel jeden motorkář. Protože jsem předpokládal, že za ním může jet další, pozorně jsem sledoval dění za mnou ve zpětném zrcátku, ale nikoho za sebou nebo vedle sebe jsem neviděl,“ popisoval Altmann situaci, která předcházela samotné nehodě.

Soud zprostil řidiče kamionu viny za nehodu u Rokycan, při které uhořel motorkář

Krimi

Asi dvě stě metrů před odbočením snížil rychlost na 20 kilometrů za hodinu, zapnul blinkr a znovu se podíval do zpětného zrcátka. „Nikdo za mnou nejel. Když jsem začal zahýbat a byl s vozidlem již v levém pruhu, zaslechl jsem zvuk motorky v silných otáčkách. Ještě jsem se rychle koukl do zrcátka, ale nic tam neviděl. Pak přišel náraz,“ vybavoval si řidič kamionu dramatické okamžiky.

Zastavil, odpoutal se a vyběhl z kabiny. Po nárazu začaly motorka i kamion hořet.

„U nádrže za kabinou ležela na zemi motorka. Snažil jsem se nejprve najít jejího řidiče. Motorka ale začala hořet, tak jsem se snažil dostat pro hasičák v přední části návěsu, ale dvířka od schránky byla nárazem zdeformovaná a nešla otevřít. Oheň se poté rozšířil na celý kamion,“ uvedl dále Altmann.

Foto: Právo

Řidič kamionu Patrik Altmann u soudu v roce 2021

Nehodu vysvětlil tak, že motorkář musel jet těsně za návěsem. „Tam jsem ho ve zpětném zrcátku nemohl vidět. Pak musel prudce vyrazit zpoza vozidla. To už byl mžik,“ dodal obžalovaný řidič.

Soud původně uvedl, že nelze nehodu přičítat obžalovanému. „Z důkazu vyplývá, že řidič nákladní soupravy před odbočením nemusel vůbec motorku vidět,“ zdůvodnila tehdy předsedkyně senátu.

Ze spisu vyplývá, že se motorkář k vozidlu přiblížil rychlostí okolo sta kilometrů v hodině ve vzdálenosti přibližně dvaceti metrů. „Obžalovaný před křižovatkou zapnul směrovku, a ještě sundal nohu z plynu, přičemž se mu rozsvítila brzdová světla. Je na každém účastníkovi silničního provozu, který jede za takovým vozidlem, aby zbystřil, jestli se něco neděje,“ konstatoval dříve soud.

BEZ KOMENTÁŘE: Nehoda motorky a kamiónu na Rokycansku v roce 2018Video: Patrik Biskup, Právo

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám