Hlavní obsah

Za nehodu sporťáku, při které přišel spolujezdec o oko, nesmí řídit. Zřejmě to porušil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Letos v květnu potvrdil Krajský soud v Plzni roční zákaz řízení motorových vozidel podnikateli Radku Müllerovi za havárii z dubna 2020, kdy za volantem luxusního sportovního vozu ve vysoké rychlosti narazil na Klatovsku do stromu. Při nehodě se tehdy těžce zranil jeho spolujezdec. Podle zjištění Novinek nyní policisté Müllera prověřují pro podezření, že zákaz porušil.

Foto: HZS Plzeňského kraje

Sešrotovaný sporťák po nehodě

Článek

Mají totiž k dispozici kamerový záznam z benzinové čerpací stanice z poloviny srpna, kde je podnikatel zachycen, jak řídí vozidlo Chevrolet Camaro. Padesátiletému muži tak hrozí nové trestní stíhání za přečin maření výkonu úředního rozhodnutí. Pokud se podezření prokáže, může se s řidičákem rozloučit na nejméně dva roky.

Pětisetkoňový supersporťák sešrotoval o strom. Něco mě kouslo, hájil se u soudu

Krimi

Obžalovaný Radek Müller loni před klatovským okresním soudemVideo: Patrik Biskup, Právo

Kromě zákazu řízení Müllera potrestal tehdy soud za těžké ublížení na zdraví roční podmínkou. Podle rozsudku nezvládl jízdu se supervýkonným vozidlem Ultima GTR. Po rychlém průjezdu zatáčkou ztratil nad sporťákem o výkonu 500 koní kontrolu a narazil do stromu. Oba muži skončili v nemocnici. Zatímco Müller odnesl náraz jen drobnými oděrky, jeho spolujezdec Karel H. (37) vedle zlomeniny páteře, lebky a dalších kostí přišel nenávratně o zrak na pravém oku.

„Nehoda vznikla vinou nesprávného stylu jízdy. Řidič nedbal na specifickou povahu vozidla,“ uvedl v odůvodnění rozsudku soudce Jan Kasal. Ztotožnil se tak s obžalobou, podle které řidič nepřizpůsobil způsob jízdy specifické povaze supersportovního vozidla, které vyžaduje velmi zkušeného řidiče se schopností závodního jezdce a cílený trénink ke komplexnímu zvládnutí jeho dynamických vlastností.

Podle znalce byl příčinou nehody příliš rychlý výjezd ze zatáčky. „Při vyšší akceleraci došlo ke smyku zadní nápravy a následné ztrátě stability vozidla, kterou již řidič nebyl schopen korigovat,“ napsal znalec do posudku.

Na superkáru byl zvědavý

Müller se hájil tím, že ho po projetí zatáčky něco kouslo nebo štíplo do ruky, na což prý zareagoval škubnutím volantu. „Pak už si nic nepamatuju, probral jsem se až v sanitce,“ uvedl obžalovaný muž, který stejně jako spolujezdec nebyl připoután bezpečnostním pásem.

„Byl jsem na tu superkáru zvědavý, tak jsme se s Radkem domluvili, že mě sveze. Po nástupu jsem se chtěl připoutat. Radek mi ale řekl, ať to nechám být, že systém bezpečnostních pásů je složitý. Tak jsem ho poslechl. Myslel jsem si, že se jen krátce svezu, a ne že pojedeme jako šílenci. Byly to hrozný fofry. Jen jsem se nadechl s tím, že buď to přijde, nebo ne. A přišlo,“ popisoval u soudu spolujezdec.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám